نامزد انتخابات فرانسه: تحریم نفت روسیه خودکشی است

نامزد انتخابات فرانسه: تحریم نفت روسیه خودکشی است

تهران- ایرنا- نامزد انتخابات ۲۰۲۲ ریاست جمهوری فرانسه از حزب راست افراطی “مجمع ملی” با هرگونه تحریم نفت روسیه توسط اروپا مخالفت و آن را نوعی خودکشی توصیف کرد.

به گزارش ایرنا، مارین لو پن روز چهارشنبه در مصاحبه با شبکه فرانس ۲ اضافه کرد: خطر نابودی اقتصاد ما پیش از روسیه، در صورت اجرای این طرح وجود دارد که به معنای خودکشی است.

مارین لو پن اظهار داشت: در صورت استفاده از اهرم تحریم ،سالها طول بکشد تا فرانسه، شرکت‌های فرانسوی و اقتصاد فرانسه بهبود یابد و عواقب آن می‌تواند بسیار بدتر از پیامدهای همه‌گیری کرونا باشد.

به اعتقاد این نامزد پوپولیست انتخابات ریاست جمهوری فرانسه، بهترین راه برای دستیابی به صلح، دیپلماسی است.

مارین لو پن به امانوئل مکرون رئیس جمهور این کشور و به کسانی همچون فرانسوا اولاند رئیس‌جمهور سابق فرانسه که از وابستگی به گاز روسیه شکایت دارند گفت: شرایط کنونی نتیجه مستقیم کوته‌اندیشی آنها و اشتباهاتشان از راهبردهای اصلی است که کشور ما را تضعیف کرده است.

بر اساس گزارش فرانس ۲، این نامزد انتخابات ۲۰۲۲ ریاست جمهوری فرانسه با اطمینان از اینکه نمی‌خواهد به هیدروکربن‌های روسیه وابسته باشد، خواستار سرمایه‌گذاری در هیدروژن، تقویت بخش هسته‌ای» و خروج از بازار برق اروپا شده بود.

مارین لو پن پیش از آغاز حمله نظامی روسیه به اوکراین، از حامیان سیاست های کرملین به شمار می رفت، اما با شروع جنگ و آغاز موج انتقادی به سیاست های وی، مواضع لو پن تغییر کرد؛ هرچند تفکرات پیشین وی در نظرسنجی‌های اخیر تاثیر منفی خود را بر جای گذاشته و چند پله نسبت به هفته‌های قبل سقوط کرده است.

با این حال وزیر اقتصاد فرانسه روز گذشته اعلام کرد که اروپا راه‌حل‌هایی برای مستقل شدن از گاز روسیه دارد و مایل است اجرای این راه‌حل‌ها را شتاب دهد تا بتواند چالش زمستان ۲۰۲۳-۲۰۲۲ را مدیریت کند.

برونو لو مر یادآوری کرد: وابستگی به واردات گاز روسیه در همه کشورهای اروپایی به هیچ وجه یکسان نیست؛ فرانسه ۲۰ درصد به تامین گاز روسیه وابسته است، میانگین اروپا ۴۰ درصد و آلمان ۵۵ درصد و برخی از کشورها کاملاً وابسته هستند.

ذخیره‌سازی گاز، خریدهای گروهی و مشترک برای متحدشدن و به دست آوردن قیمت‌های پایین‌تر، تنوع بخشیدن به منابع تولیدکنندگان دیگر و بهبود عملکرد پایانه‌های ال‌ان‌جی چهار راهبردی بود که وزیر اقتصاد فرانسه از آن برای مقابله اروپا با شُک گازی ناشی از تحریم روسیه نام برد.

به گزارش ایرنا، به دنبال حمله بامداد پنجشنبه (پنجم اسفند) نیروهای روسیه به اوکراین، سیل واکنش‌های جهانی به این رویداد همچنان ادامه دارد و فشارهای دیپلماتیک و تهدیدها و تحریم‌های بین المللی علیه روسیه همچنان در حال افزایش است.

ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه “عملیات نظامی ویژه” علیه اوکراین را رسماً اعلام و خاطرنشان ساخته است که عملیات این کشور در اوکراین به منزله شروع جنگ نیست بلکه اقدامی برای جلوگیری از یک جنگ در سطح جهانی است.

اما بسیاری از کشورهای جهان از جمله کشورهای اروپایی و آمریکا بلافاصله این اقدام روسیه را به عنوان جنگی علیه اوکراین، محکوم و فشارهای مضاعف دیپلماتیک و اقتصادی خود بر روسیه را آغاز کردند.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *