خانم مریم عماد قرایی همشهری عزیزمان که از نوادگان اسحاق خان قرایی می باشند از کتابهایشان میگویند

 خانم مریم عمادقرائی از همشهریان  عزیز ی که دردوازدهم بهمن ماه یکهزاروسیصد و پنجاه و دو در مشهد  متولد گردید.کودکی را در خیابان بهار مشهد کوچه جنب قنادی طوسی گذرانده و نوجوانی را در کوی آب و برق ، از همان اوان کودکی کتاب می خوانده و اولین رمان بلندی که مطالعه نموده  لبخند بخت  اثر گی دو موپاسان یک داستان خانوادگی زیبا  بودکه پس از خواندن  و علاقمند شدن به آن درزنگ انشا برای همکلاسیهایش آن را  کنفرانس داد و مورد توجه قرارگرفت و همیمن علاقه و تشویق دوستانش موجب شد که بعد از آن تصمیم گرفت بین خواندن و مطالعه کتب و ادامه تحصیل یکی را انتخاب نماید

و بهمین دلیل به مطالعه و نوشتن روی آورد و ادامه تحصیلات آکادمیک را رها نمود . وی در یک دوره طولانی بین ۱۸ تا ۳۰ سالگی شروع به مطالعه نموده ودر پایان این دوره شروع به نویسندگی مینماید .
خانم قرایی  اولین رمان خود را زمانی شروع به نوشتن نمود که زلزله بم ارگ بم را درهم فروریخت  ،در آن موقع وی توانست اولین اثر خود را بنام آوای فاخته
منتشر کند .

وی سپس کتاب بازمانده تایتانیک را نوشت و مدتی طول کشید تا ویرایش و چاپ آن پایان یابد . خانم عماد قرایی اغلب بطور مداوم کار نوشتن را ادامه داد تا اینکه نویسندگی را به عنوان یک شغل انتخاب نمود .

 

انگاه کتاب سوم خودرا بنام  خون بس را قلم زده  و  همزمان هم  بعلت علاقه ای که دنیای کودکان  داشت خیلی زود  وارد  ژانر کودک  شد و که اولین کتابش در این خصوص  کتاب کوله پشتی ام کجاست را که  در آن روش صحیح استفاده از کوله پشتی برای کودکان  را توضیح میدهد را به چاپ رساند .

نویسنده همشهری ما از تجربیاتی که در این مدت کسب کرده به این نتیجه رسیده که پس از ۴۸ سال تلاش  فقط حقیقت  زندگی در این جمله خلاصه میشود (این جهان با همه ی بزرگی فقط به بایدها داده می شود و نه شایدها)

ضمنا باید اعلام کنم کتابهای خانم عماد قرایی از طریق انتشارات نسل روشن در آدرس ذیل  قابل دسترسی می باشد

در خاتمه ضمن آرزوی توفیق برای این بانوی گرامی همشهری که از نواده های اسحاق خان قرایی بنیان گذار تربت حیدریه می باشند   امیدواریم در آینده شاهد آثار جدیدی از ایشان باشینم .

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *