برگزاری همایش بزرگ تجاری ایران و روسیه:با حضور نمایندگان بیش از ۳۵۰ شرکت ایرانی و روسی امروز (پنجشنبه، ۱۸ فروردین ماه ۱۴۰۱) در سالن همایش‌های اتاق بازرگانی و صنعت روسیه برگزار شد.

برگزاری همایش بزرگ تجاری ایران و روسیه

تهران- ایرنا- همایش بزرگ تجاری ایران و روسیه با حضور نمایندگان بیش از ۳۵۰ شرکت ایرانی و روسی امروز (پنجشنبه، ۱۸ فروردین ماه ۱۴۰۱) در سالن همایش‌های اتاق بازرگانی و صنعت روسیه برگزار شد.

به گزارش ایرنا، در این همایش «کاظم جلالی» سفیر جمهوری اسلامی ایران در مسکو، «علیرضا پیمان پاک» رئیس کل سازمان توسعه تجارت و «سرگئی کاتیرین» رئیس اتاق بازرگانی و صنعت فدراسیون روسیه، درخصوص ظرفیت های همکاری های اقتصادی و تجاری بین ایران و روسیه به‌ویژه در شرایط کنونی به سخنرانی پرداختند.

در ادامه این همایش، نمایندگان ۷۰ شرکت ایرانی و ۳۰۰ شرکت روسی در ۹ بخش مختلف از جمله، صنعت، فناوری، پتروشیمی، دارو، صنایع غذایی و غیره به صورت رو در رو با یکدیگر جلسات تجاری برگزار کردند و به مذاکره پرداختند.

روز دوشنبه هیات ۷۰ نفره ایرانی وارد روسیه شد؛ هیاتی که ۵۳ نفر آن را بخش خصوصی تشکیل می‌دهد. بدین جهت می‌توان گفت برای نخستین بار بزرگترین هیات اقتصادی که سهم بخش خصوصی بیشتر از دولتی‌ها است برای افزایش مناسبات تجاری و گفت‌وگوهای اقتصادی وارد روسیه شده است.

این هیات از حوزه‌های مختلف همچون سیمان، آبزیان، صنایع غذایی، صنعت کیف و کفش، پوشاک، تجهیزات پزشکی، دارویی، دانش‌بنیان و غیره هستند.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *