سربازان اوکراینی اسیران روس را اعدام کردند:به گزارش بامداد پنجشنبه ایرنا، این تصاویر که صحت آن از سوی رسانه‌ها از جمله “نیویورک تایمز” تایید شده است، قتل اسیران روس را در یک روستا واقع در غرب کی‌یف پایتخت اوکراین نشان می‌دهد

سربازان اوکراینی اسیران روس را اعدام کردند

تهران- ایرنا- تصاویر منتشر شده در رسانه‌های اجتماعی نشان می‌دهد که گروهی از سربازان اوکراینی پس از اسیر کردن سربازان روسیه، آن‌ها را درحالی که دستهایشان بسته است، به قتل می‌رسانند.

به گزارش بامداد پنجشنبه ایرنا، این تصاویر که صحت آن از سوی رسانه‌ها از جمله “نیویورک تایمز” تایید شده است، قتل اسیران روس را در یک روستا واقع در غرب کی‌یف پایتخت اوکراین نشان می‌دهد.

بر اساس گزارش نیویورک تایمز، در این تصاویر صحبت‌های یک سرباز اوکراینی شنیده می‌شود که می‌گوید: او (سرباز روس) هنوز زنده است، از این غارتگران فیلم بگیرید، او نفس می‌کشد.

مرد دیگری می‌گوید سرباز روس که ظاهرا مجروح است، هنوز زنده است و سپس یک سرباز اوکراینی دو بار به اسیر روس شلیک می‌کند اما این سرباز اوکراینی به دو گلوله اکتفا نمی‌کند و پس از تکان خوردن سرباز روس دو بار دیگر به او شلیک می‌کند.

در این تصویر بدن‌های بی‌جان حداقل سه سرباز دیگر روس درحالی که دستهایشان از پشت بسته شده است، دیده می‌شود.

همچنین صدای یک سرباز اوکراینی شنیده می‌شود که می‌گوید “اینها حتی انسان نیستند.”

این ویدئو در یک جاده در شمال روستای دمیتریویکا واقع در ۱۰ کیلومتری شهر بوچا ضبط شده است. در چند روز اخیر تصاویر منتشر شده از اجساد غیر نظامیان کشته شده در بوچا، اتهامات جنایت جنگی علیه روسیه را مطرح کرده است.

وزارت دفاع اوکراین تصاویر مشابهی از حمله نیروهای روسیه به کاروان ارتش روسیه منتشر کرده و مدعی شده که نیروهای اوکراین کار دقیقی انجام داده‌اند.

با این حال تعدادی از خبرنگاران و یک رسانه اوکراینی تصاویر مربوط به حمله نیروهای اوکراینی به کاروان ارتش روسیه را در تاریخ ۳۰ مارس (۱۰ فروردین) منتشر کرده‌اند.

ارتش روسیه اعلام کرده است که ۳۰ ماه مارس از شهر بوچا عقب نشینی کرده است.

به گزارش ایرنا، همزمان با اعلام مقامات اوکراینی در ۱۴ فروردین (۳ آوریل) مبنی بر آزادسازی تمامی مناطق پایتخت از کنترل نیروهای روسیه، انتشار تصاویری دلخراش از اجساد غیرنظامیان در خیابان‌های شهر “بوچا” جهان را بهت‌زده کرد.

رسانه‌های غربی با انتشار تصاویری از شهر بوچا در نزدیکی کی‌یف مدعی شدند نیروهای روسیه هنگام خروج از اطراف پایتخت اوکراین غیرنظامیان را هدف گلوله قرار داده‌اند و کرملین قاطعانه اتهام دست داشتن در کشتار غیرنظامیان شهر بوچا را رد کرد.

ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه روز ۲۱ فوریه ۲۰۲۲ (دوم اسفند ۱۴۰۰) با انتقاد از بی‌توجهی غرب به نگرانی‌های امنیتی مسکو، استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوگانسک را در منطقه دونباس به رسمیت شناخت.

پوتین سه روز پس از آن، پنجشنبه ۵ اسفند نیز عملیاتی نظامی که آن را “عملیات ویژه” خواند، علیه اوکراین آغاز کرد و به این ترتیب روابط پرتنش مسکو- کی‌یف به رویارویی نظامی تغییر وضعیت داد. درگیری‌ها در اوکراین و واکنش‌ها به اقدام روسیه همچنان ادامه دارد.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *