حمله مسلحانه در قلب تل‌آویو ۳ کشته و ۱۸ زخمی برجا گذاشت

سرویس خارجی: تیراندازی به رستورانی در بزرگترین خیابان تل آویو سه کشته و ۱۶ زخمی برجا گذاشت و سبب استقرار هزاران نظامی صهیونیست در خیابان های تل آویو شد؛ حال چهار تن از زخمی ها وخیم گزارش شده است و هر لحظه امکان افزایش تعداد کشته‌های این حادثه وجود دارد.

رسانه‌های صهیونیستی گزارش دادند که تیراندازی بیش از سه ساعت ادامه داشت. رادیو ارتش رژیم صهیونیستی هم اعلام کرد که در پی این عملیات، هزاران نیروی پلیس در خیابان‌های تل آویو مستقر شدند. رسانه های صهیونیست به نقل از مقامات نظامی و پلیس این رژیم اعلام کردند که هیچ اطلاعاتی از نحوه ورود و هویت مجری این عملیات ندارند. خبرگزاری فلسطینی «شهاب» گزارش داد که این عملیات در خیابان «دزنگوف» یکی از بزرگ ترین خیابان‌های تل‌آویو صورت گرفت. از سویی رسانه‌های فلسطینی از شهادت عامل عملیات در تل‌آویو خبر دادند. این شهید فلسطینی بعد از عملیات، با نظامیان صهیونیست موسوم به «نیروهای ویژه مبارزه با تروریسم» در نزدیکی منطقه «یافا» در فلسطین اشغالی درگیر شده بود. طبق گزارش «فلسطین الیوم» نام این عامل عملیات در تل آویو، «رعد فتحی حازم» جوان ۲۹ساله فلسطینی از اردوگاه جنین بود. گفتنی است عملیات های شهادت‌طلبانه در عمق فلسطین اشغالی افزایش یافته به نحوی که اوایل فروردین ماه جاری نیز در حمله با سلاح سرد در تل آویو، چهار صهیونیست کشته شدند. در چنین شرایطی منابع عبری گزارش دادند که در یک سازه واقع در شمال اراضی اشغالی آتش سوزی‌ بزرگی روی داد. رسانه‌ها و مقامات رژیم صهیونیستی درباره علت این آتش‌سوزی توضیحی ارائه نکرده‌اند.

نشست اضطراری نخست وزیر اسرائیل

در پی عملیات شهادت طلبانه در تل آویو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی نشستی اضطراری با مسئولان امنیتی برگزار کرد. نفتالی بنت، نشستی را با وزیر جنگ، وزیر امنیت داخلی، رئیس ستاد ارتش، رئیس شاباک و بازرس پلیس اسرائیل برگزار کرد. بنت بعد از این عملیات گفت: شب بسیار دشواری بود. از سویی وقوع چهارمین عملیات شهادت طلبانه طی یک ماه اخیر که تل‌آویو را در وحشت فرو برده، باعث شد کاربران صهیونیست در فضای مجازی خواستار استعفای نخست‌وزیر به دلیل ناکامی در مقابله با چنین عملیات‌هایی شوند. کاربران صهیونیست خطاب به نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی نوشتند: «بنت برو خونه!»

واکنش گروه‌های فلسطینی

جنبش مقاومت فلسطین، حماس در بیانیه‌ای به تیراندازی در مرکز تل‌آویو واکنش نشان داد و اعلام کرد: این عملیات، پاسخ طبیعی و مشروع به تشدید جنایات اشغالگران علیه ملت ما، سرزمین ما، بیت‌المقدس و مسجد الاقصی بود. جنبش جهاد اسلامی فلسطین هم در بیانیه‌ای از این عملیات استقبال کرد و افزود: دشمن صهیونیستی در حال پرداختن بخشی از هزینه‌های مربوط به جنایات خود و اقدامات تروریستی ساکنانش علیه مردم ما در بیت‌المقدس و کرانه باختری است. حزب‌الله لبنان هم اعلام کرد که سرویس‌های امنیتی رژیم صهیونیستی در مواجهه با یک جوان فلسطینی شکست سنگینی خوردند و بار دیگر مقاومت‌کنندگان فلسطینی قدرت خود را در مواجهه با رژیم اشغالگر و پاسخ به جنایت‌های پی در پی آن ثابت کردند.

محمود عباس و ترکیه محکوم کردند!

پس از عملیات شهادت طلبانه یک جوان فلسطینی در قلب تل‌آویو، رئیس تشکیلات خودگردان ضمن محکوم کردن این عملیات، بر لزوم برقراری ثبات تأکید کرد. «محمود عباس» در بیانیه‌ای کشته شدن سه صهیونیست را محکوم کرد و گفت که کشتار فلسطینیان و اسرائیلی‌ها تنها منجر به وخامت اوضاع می‌شود. سفارت ترکیه در اراضی اشغالی نیز عملیات شهادت طلبانه جوان فلسطینی در قلب تل‌آویو را محکوم کرد و افزود: ما نگران افزایش چنین حملاتی هستیم. در ادامه این بیانیه آمده است: به خانواده قربانیان این حمله و همچنین کابینه و مردم اسرائیل تسلیت می‌گوییم و برای مجروحان نیز آرزوی شفای عاجل داریم. در چنین شرایطی سفیر رژیم صهیونیستی در مغرب اعلام کرد که با این کشور در زمینه معافیت دارندگان گذرنامه دیپلماتیک از ارائه روادید، توافقنامه امضا کرد. روزنامه اطلاعات   شنبه ۲۰ فروردین ۱۴۰۱

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *