روایت وزیر پاکستانی از دروغگویی آمریکا و توطئه‌ آن علیه دولت‌ها

روایت وزیر پاکستانی از دروغگویی آمریکا و توطئه‌ آن علیه دولت‌ها

تهران – ایرنا – وزیر امور حقوق بشر پاکستان توطئه “تغییر رژیم” را بخشی از سیاست خارجی ایالات متحده دانست و با استناد به دسیسه آمریکا در کودتا علیه دولت مصدق در ایران، گفت: آمریکایی‌ها درغگو و عامل اصلی تخریب دولت‌های مستقل و نظام مردم سالار هستند.

به گزارش ایرنا از منابع رسمی پاکستان، خانم «شیرین مزاری» روز شنبه در جریان دومین جلسه رسمی پارلمان پاکستان برای رای گیری طرح عدم اعتماد علیه نخست وزیر این کشور، اظهار داشت: آمریکایی‌ها در پشت پرده توطئه تغییرحکومت در پاکستان و تلاش برای تبانی با مخالفان سیاسی عمران‌خان جهت تصویب طرح عدم اعتماد حضور دارند.

مزاری افزود: آمریکایی‌ها در ایران دست به دسیسه علیه دولت منتخب دکتر مصدق زده و برای غارت ایران با اجرای طرح کودتا یک رژیم خودکامه را بر این کشور تحمیل کردند.

وی بی توجهی اپوزیسیون پاکستان به توطئه خارجی از جمله تهدید آمریکا علیه دولت دمکراتیک اسلام‌آباد را مورد سرزنش قرار داد و گفت: مخالفان سیاسی را از پیوستن به صف توطئه‌گران برحذر داشته و هشدار می‌دهیم که آمریکا هرگز حامی پاکستان مستقل با سیاست خارجی آزاد نیست.

وزیر امور حقوق بشر پاکستان تاکید کرد: ایالات متحده مرتکب توطئه علیه دولت‌های مستقل کشورهای مختلف است درحالی که کشورهای آمریکای لاتین نیز طی ۱۰۰ سال گذشته شاهد بیش از ۴۰ کودتا و یا تغییر حکومت بودند.

وی در ادامه اعتراض و موضع گیری واشنگتن علیه دولت اسلام‌آباد از جمله سفر رسمی نخست وزیر پاکستان به روسیه را بی اساس دانست.

گفتنی است، جلسه رای گیری طرح عدم اعتماد علیه نخست وزیر پاکستان امروز به ریاست “اسد قیصر” رئیس پارلمان ملی پاکستان در مجلس این کشور برگزار شد با این حال تا الان رهبران جناح حاکم و اپوزیسیون اقدام به سخنرانی کرده و هنوز نوبت به رای گیری نرسیده است‌.

رئیس دیوان عالی پاکستان پنجشنبه شب گذشته با حکم به لغو انحلال پارلمان و کابینه دولت، دستور برگزاری فوری جلسه رسمی مجلس ملی پاکستان در روز شنبه ۹ آوریل (۲۰ فروردین) را نیز صادر کرد.

بر این اساس قرار شد که جلسه رای گیری برای طرح عدم اعتماد علیه نخست وزیر پاکستان در مجلس این کشور برگزار شود.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *