یک کارشناس مسائل بین الملل تشریح کرد رفتار دوگانه غرب نسبت به تحولات اوکراین در مقایسه با فلسطین

رفتار دوگانه غرب نسبت به تحولات اوکراین در مقایسه با فلسطین

یک کارشناس مسائل بین الملل با تاکید بر رفتار دو گانه غرب نسبت به کشتار مردم اوکراین اظهار کرد: ۷۰ سال است که مردم فلسطین توسط یک فرقه نژادپرست و خود برتربین کشته شده که حاضر نیستند به حقوق مردم فلسطین احترام بگذارند و اقدام اسراییل را محکوم کنند. اما اکنون نسبت به تحولات اخیر بین المللی رفتار دو گانه ای را در پیش گرفتند که نشانه استاندارد دو گانه و نژادپرستی غربی‌ها است.

صباح زنگنه در گفت و گو با ایسنا درباره مواضع و رفتار دوگانه غرب نسبت به تحولات اوکراین و کشتار مردم علی رغم این که سالیان زیادی است فلسطینی‌ها مورد حمله و تجاوز رژیم صهیونیستی قرار دارند و غرب هیچ واکنشی ندارد گفت: متاسفانه رفتار  دو گانه ای را در میان غربی‌ها از گذشته شاهد بودیم اکنون هم همین طور است و مصادیق آن بیشتر دیده می‌شود. نه فقط نسبت به کشته شدن افراد بلکه حتی نسبت به آوارگان این مساله بیشتر مورد توجه قرار دارد.

وی  تصریح کرد: غربی‌ها تبلیغات می‌ کنند بسیج به راه می‌اندازند و به اروپایی ‌ها و نژاد های غربی توجه می‌کنند در حالی که اگر افراد دیگری از یک نژاد دیگر بخواهند  وارد کشورشان شوند آن هم به صورت آوارگان از ورود آنها ممانعت کرده و مشکل ایجاد می‌کند. این مساله ناشی از همان تفکر دو گانه ای است که انسان‌ها را درجه بندی می‌دانند.

این کارشناس مسائل بین الملل تصریح کرد: آنها انسان ها را به درجه ۱ و یا ۲ تقسیم بندی می‌کنند و اروپایی‌ها و غربی‌ها را درجه یک و نژاد برتر می‌دانند و این همان تفکر نازیسم محسوب می‌شود در حقیقت نازیسم در ذهنیت مسئولان و رسانه های غربی   بازسازی و خود را نشان می‌دهد. در حالی که همه انسان‌ها دارای کرامت و حرمت هستند.

زنگنه افزود: حرمت انسان‌ها یکسان است چه در آفریقا یا آسیا باشند یا در اروپا و یا هر قاره دیگر. همچنان که مرگ انسان فاجعه است در هر کجا که باشد. اما این وحدت نظر متاسفانه در میان غربی‌ها وجود ندارد وقتی به بوسنی و هرزه گوین حمله شد غربی‌ها حاضر نبودند این حادثه را محکوم کنند تا زمانی که کشورهای اسلامی اقدام به تشکیل نیروهای حافظ صلح کردند و بعد از آن بود که سایر کشورهای اروپا دست به کار شدند و نیروی بین المللی سازمان ملل را اعزام کردند. این رویه نسبت به فلسطین اشغالی هم همین طور است.

نماینده پیشین ایران در سازمان همکاری اسلامی خاطر نشان کرد: اشغال فلسطین از ۷۰ سال پیش آغاز شده و به تدریج توسعه یافته و یک فرقه و جماعتی که به شدت نژاد پرست و خود برتر بین هستند برای خود تسهیلاتی قائل شده و حاضر نیستند به حقوق اصلی مردم سرزمین فلسطین احترام بگذارند و از مظلومیت آنها سخن بگویند.

وی در پایان گفت: آنها حاضر نیستند حتی کشتار مردم فلسطین توسط رژیم جعلی و ساختگی را محکوم کرده و بیان کنند. این همان ادامه روحیه نژاد پرستی و خود برتربینی و داشتن استانداردهای دوگانه است.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *