مافیا بیدار است، شما چطور؟. اگر همه از وجود مافیا در بیشتر بخش‌ها سخن می‌گویند پس چرا با این مافیاها برخورد قاطعی صورت نمی‌گیرد؟

مافیا بیدار است، شما چطور؟

تقریبا هر روز درباره نقش مخرب مافیا در مشکلات کشور سخنی گفته می‌شود. گویی مافیا با رخنه در مسیرهای اداره امور دست دیگران را بسته است. انگار در ایران به سبک بازی “مافیا”، فقط مافیا بیدار و مسئولان مربوطه خواب هستند.

به گزارش ایسنا، افشین صدر دادرس مدیرعامل اتحادیه مرکزی دام سبک کشور با بیان اینکه با مازاد و انباشتگی دام زنده مواجهیم ولی واردات گوشت انجام می‌شود، گفت: مافیای گوشت اجازه نمی‌دهند قیمت‌ گوشت قرمز در بازار کاهش یابد که واردات ادامه داشته باشد.

پیش از این هم بسیاری از صاحبان مناصب و مشاغل و مسئولان مختلف از وجود مافیاهای متفاوت از جمله مافیای خودرو، مافیای دارو، مافیای گوشت، مافیای ارز، مافیای میوه، مافیای پنبه و انواع و اقسام مافیاها که با اقدامات خود در حال ضربه زدن به اقتصاد کشور هستند، سخن گفته بودند.

به طور مثال سید ابراهیم رئیسی رئیس دولت سیزدهم ۱۱ فروردین در جریان بازدید از نمایشگاه دستاوردهای شرکت‌های دانش‌بنیان استان خراسان رضوی عنوان کرد: ظاهرا مافیای موجود در حوزه تجهیزات پزشکی و دارو از همه مافیاها قوی‌تر هستند و باید دست این مافیاها را قطع کنیم.

همچنین محمد جعفر منتظری دادستان کل کشور ۱۶ فروردین به صورت غیرمستقیم از وجود مافیا در صنعت خودرو سخن گفت و اظهار کرد: در صنعت خودروسازی کشور “دست‌های پشت‌پرده‌ای” وجود دارد که مانع ارتقای وضعیت خودروسازی کشور می‌شود.

چنین اخباری آن هم در این حجم زیاد، پرسش‌هایی را ایجاد می‌کند:

۱. واقعا نقش مافیا در شریان‌های اصلی کشور چیست؟

۲. نقش دستگاههای مختلف در مشکلات چیست؟

۳. اگر همه از وجود مافیا در بیشتر بخش‌ها سخن می‌گویند پس چرا با این مافیاها برخورد قاطعی صورت نمی‌گیرد؟

۴. چرا در کشوری مردمی و اسلامی باید مافیاهای مختلف شکل بگیرد؟

۵. وقتی اکثر مسئولان از وجود مافیا خبر دارند چرا با آن برخورد نمی‌کنند؟

۶. قطعا شهروندان عادی نمی‌توانند باندهای مافیایی تشکیل دهند پس باید سراغ مافیا را در برخی محافل خاص گرفت. آیا برخورد با مافیا اینقدر هزینه‌زاست که اقدامی علیه آنان صورت نمی‌گیرد؟

۷. چرا قوانین و مقررات به گونه‌ای است که مافیا می‌توانند به راحتی در بخش‌های مختلف جولان دهند؟

۸. پیگیری قوه قضاییه و نهادهای امنیتی در مساله مافیا و برخورد با آن  به کجا رسیده است؟

۹. آیا برخورد نکردن با مافیایی که همه از وجود آن سخن می‌گویند باعث ایجاد شایعاتی در میان مردم در زمینه ارتباط باندهای مافیایی با سازمان‌ها و ادارات مختلف نمی‌شود؟

*شما مخاطبان ایسنا هم می‌توانید پرسش‌ها و نظرات خود را درباره این موضوع در بخش نظرات مطرح کنید

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *