ترامپ از روسیه و اوکراین خواست با توافق به جنگ پایان دهند

رئیس‌جمهوری پیشین آمریکا سرانجام پس از آنکه چندین هفته از آغاز حمله روسیه به اوکراین گذشت، خواستار پایان خشونت در اوکراین شد.

به گزارش ایسنا، به نقل از پایگاه خبری هیل، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری پیشین آمریکا که پیشتر ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه را به عنوان “باهوش” ستوده بود و بعدا تغییر عقیده داده و این اقدام را “نسل‌کشی” خواند، دوشنبه در بیانیه‌ای گفت: این منطقی نیست که روسیه و اوکراین نمی‌نشینند و روی نوعی توافق کار نمی‌کنند!

او گفت: اگر آنها به سرعت این کار را انجام ندهند، چیزی جز مرگ‌ومیر، ویرانی و کشتار در کار نخواهد بود.

رئیس‌جمهوری پیشین آمریکا همچنین گفت: این جنگی است که هرگز نباید اتفاق می‌افتاد، اما افتاد. راه‌حل آن هرگز به خوبی آنچه قبل از آغاز تیراندازی می‌شد، نخواهد بود اما راهکاری وجود دارد و این باید اکنون حل و فصل شود، نه بعدا، وقتی که همه مرده باشند!

صحبت‌های ترامپ در روزهای آغازین حمله روسیه به اوکراین انتقادهای بسیاری به دنبال داشت. او ماه گذشته در جریان یک گردهمایی گفت: آنها از من می‌پرسند که آیا پوتین باهوش است؟ بله، پوتین باهوش است. اینکه ۲۰۰ هزار نیرو در مرز قرار دهید، یک راه جهنمی برای مذاکره است. اشتباه بزرگی بود اما شبیه به یک مذاکره عالی بود. این برای او خیلی خوب پیش نرفت.

پس از آنکه ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه دو منطقه شرقی اوکراین پیش از آغاز حمله به عنوان مناطق مستقل به رسمیت شناخت، ترامپ همچنین رهبری روسیه را “بسیار زرنگ” نامید. او سپس از حرف‌هایش عقب‌نشینی کرد و این حمله را به عنوان “هولوکاست” محکوم کرد.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *