باسوادترین روستای ایران، که سرانه مطالعه این روستا به تنهایی دو برابر سرانه مطالعه کل کشور ایران است و تنها نقطه ایران است که پائولو کوئیلو نویسنده کتاب کیمیاگر، در اینستاگرام خود به آنها اشاره کرده است! این روستا محل تولد کیهان کلهر است ( همراه فیلم )

روستای رسول آباد سفلی معروف به تاج‌آباد در غرب استان همدان و شهرستان بهار در شرق گردنه اسدآباد در نزدیکی جاده همدان به کرمانشاه قرار گرفته، روستایی که بیش از دو هزار نفر جمعیت دارد،  شغل بیشتر اهالی کشاورزی و دامداری است و ورودی اش را بهشت گمشده نامگذاری کرده اند.

در این روستا زندگی در جریان است، روستایی که کوچه‌های آن بوی دانایی می‌دهد، هر کوچه این روستا به نام یک کتاب معروف است، کوچه‌های این روستا با تابلویی آبی رنگ به نام مشاهیر یا کتاب‌های ادبیات ایران و جهان نامگذاری شده، شازده کوچولو، صد سال تنهایی، کیمیاگر، بهشت گمشده، شاهنامه، منطق الطیر، قانون، بوستان و گلستان، مثنوی معنوی، دیوان شمس و… از جمله این شاهکار‌های ادبی است که کوچه های روستای رسول آباد با اسامی آن ها مزین است

باسوادترین روستای ایران، که سرانه مطالعه این روستا به تنهایی دو برابر سرانه مطالعه کل کشور ایران است و تنها نقطه ایران است که پائولو کوئیلو نویسنده کتاب کیمیاگر، در اینستاگرام خود به آنها اشاره کرده است! این روستا محل تولد کیهان کلهر است و ۷۰ درصد اهالی آنجا باسواد هستند و کوچه های آن مثل دهلیزهایی به فرهنگ و تاریخ و ادبیات ایران و جهان است! لطفا دست به دست کنید تا فرهنگ سازی شود!

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *