جنگ بی‌صدایی که صهیونیست‌ها را وحشت زده‌ می‌کند/ چرا اشغالگران نگران حملات سایبری گسترده در روز قدس هستند؟ +تصاویر

.

در سایه ضربات سایبری گسترده‌ای که اشغالگران صهیونیست طی دوره اخیر دریافت کرده‌اند، نگرانی آنها برای تکرار این حملات در روز قدس آن هم در ابعادی بزرگتر، تصادفی و بیهوده نیست.

سرویس جهان مشرق _ هم زمان با نزدیک شدن به روز جهانی قدس در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان، اداره داخلی سایبری رژیم‌صهیونیستی یکشنبه درباره حملات سایبری احتمالی علیه سایت‌ها و زیرساخت‌های اسرائیل در روز قدس هشدار داد.

هراس صهیونیست‌ها از دریافت ضربات سایبری گسترده در روز قدس

این اداره اعلام کرد که در سایه تشدید تنش‌های اخیر در فلسطین به ویژه در مسجدالاقصی و مناطق مختلف شهر قدس انتظار می‌رود که شاهد حملات سایبری گسترده به اسرائیل باشیم.

البته باید اشاره کنیم که این هشدارهای رژیم صهیونیستی درباره حملات سایبری احتمالی به تاسیسات اسرائیل بیهوده و اتفاقی نبوده و  پیش از این بیش از ۳۰۰ سایت صهیونیست‌ها مورد حمله سایبری قرار گرفته است.

جنگ بی‌صدایی که صهیونیست‌ها را وحشت زده‌ می‌کند/ چرا اشغالگران نگران حملات سایبری گسترده در روز قدس هستند؟ +تصاویر

با این حال چنین هشدارهایی همچنان بیانگر نگرانی آشکار مسئولان رژیم صهیونیستی درباره حملات سایبری احتمالی است که می‌تواند روز جمعه انجام شود. به ویژه اینکه تعداد حملات سایبری علیه اسرائیل طی دو سال گذشته به شکل قابل توجهی افزایش یافته و به یک تهدید واقعی برای امنیت سایبری این رژیم تبدیل شده است و خود صهیونیست‌ها نیز به آن اعتراف می‌کنند.

تشدید حملات سایبری علیه اشغالگران

اخیرا روزنامه صهیونیستی جروز الم پست فاش کرد که  در مقطع زمانی ۲۰۲۰تا  ۲۰۲۱ و زمانی که حملات سایبری در سطح جهان حدود ۵۰ درصد افزایش یافته بود این میزان افزایش برای اسرائیل ۹۲ درصد بود.

در ابتدای سال جاری میلادی نیز عملیات‌های سایبری ویژه‌ای علیه رژیم صهیونیستی آغاز شده که بیانگر شکست و ضعف این رژیم در ایمن‌سازی این سایت‌ها و زیرساخت‌های آن در برابر چنین حملاتی است.

جنگ بی‌صدایی که صهیونیست‌ها را وحشت زده‌ می‌کند/ چرا اشغالگران نگران حملات سایبری گسترده در روز قدس هستند؟ +تصاویر

رسانه‌ها و محافل امنیتی اسرائیل با اعتراف به  ناتوانی این رژیم در مقابله با حملات سایبری اعلام کردند که حملات سایبری اخیر نه تنها سایت‌ها و زیرساخت‌های حکومتی بلکه یکی از چهره‌های برجسته کادر امنیتی اسرائیل را نیز هدف قرار داده است.   به طوری که در تاریخ ۱۶ تا ۱۷ مارس یک گروه هکری به نام «دست‌های باز»   تلفن شخصی «دیوید بارنیا» رئیس موساد و همسر وی را هک کرده و تصاویر و اطلاعات شخصی آنها و خانواده و محل زندگی‌شان را منتشر کردند.

با گروه‌های هکری علیه اسرائیل آشنا شویم

البته گروه هکری دست‌های باز تنها گروه فعال در این زمینه نیست که حملات سایبری گسترده علیه اهداف رژیم صهیونیستی انجام می‌دهد و گروه‌های دیگری نیز در زمینه حملات سایبری علیه اشغالگران فعالیت دارند. گروه «عصای موسی»   از جمله دیگر گروه‌های هکری به شمار می‌رود که ضربات سایبری بزرگی به صهیونیست‌ها وارد کرده است.

این گروه در ژانویه سال جاری میلادی  دوربین‌های مدار بسته در خیابان‌های اراضی اشغالی فلسطین را هک کرد.   گروه عصای موسی همچنین در نوامبر ۲۰۲۱ به سرورهای شرکت‌های بزرگ رژیم‌صهیونیستی که اطلاعات مهمی در آنها ذخیره می‌شود نفوذ کرده و همچنین تصاویری از «بنی گانتز» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی منتشر و وی را تهدید کرد که تحت نظر قرار دارد.   در ماه اکتبر ۲۰۲۱ نیز همین گروه اطلاعات صدها سرباز ارتش رژیم صهیونیستی را فاش کرده بود، اطلاعات حساسی شامل نام، آدرس، درجه نظامی و …

جنگ بی‌صدایی که صهیونیست‌ها را وحشت زده‌ می‌کند/ چرا اشغالگران نگران حملات سایبری گسترده در روز قدس هستند؟ +تصاویر

این گروه همچنین ۳ شرکت‌مهندسی رژیم صهیونیستی را هدف حمله سایبری خود قرار داد که طی آن اسنادی درباره پروژه‌های زیربنایی از جمله بزرگراه‌ها و سیستم‌های آبرسانی عمومی در فلسطین اشغالی فاش شد. در اطلاعات فاش شده از این همچنین  پرونده‌های مربوط به مناقصه‌ها و سایر اسناد در زمینه ساخت و ساز برای اجرای یک پروژه در ورودی شهر قدس اشغالی نیز وجود داشت.

علاوه بر این گروه‌های هکری، گروه دیگری به نام «سایه سیاه» با حملات پراکنده سایبری به سایت‌ها و سرورهای مختلف رژیم صهیونیستی از جمله شرکت اینترنتی «سایبر سرو» با انتشار اطلاعات شخصی صهیونیست‌ها توانست اشغالگران اسرائیلی را سردرگم کند. شرکت سایبر سرو یک شرکت اینترنتی است که به سایر شرکت‌های صنعتی رژیم صهیونیستی  خدمات اینترنتی ارائه می‌کند.

چند ماه بل روزنامه صهیونیستی یدیعوت آحارانوت در پایگاه اطلاع‌رسانی‌اش ادعا کرد، گروه سایه سیاه یک گروه هکری ایرانی است که سال گذشته هم شرکت بیمه شیربیت و شرکت مالی اعتباری کی‌ال‌اس را هک کرده بود.

این رسانه به نقل از کارشناسان صهیونیست اعلام کرد که این گروه هکری یک گروه ایرانی است که به‌دنبال کسب درآمد نیست بلکه حکومت اسرائیل را هدف قرار داده است تا نشان دهد اسرائیل در بخش اینترنتی و سایبری ضعیف است.

منبع حملات سایبری علیه صهیونیست‌ها کجاست؟

اما در سایه حملات سایبری گسترده که علیه رژیم صهیونیستی انجام می‌شود سوالات زیادی درباره منبع این حملات وجود دارد.   بعد از انجام این حملات سایبری، صهیونیست‌ها اغلب اعلام می‌کنند که این حملات از جانب گروه‌های وابسته به ایران انجام شده است.   البته چندی پیش روزنامه جروزالم‌پست در گزارشی درباره اینکه چه طرفی می‌تواند پشت حملات سایبری به اسرائیل باشد اعلام کرد، هر کشوری را می‌توان در این زمینه متهم کرد اما در واقعیت هیچ کس نمی‌تواند هویت واقعی طرف‌هایی که اسرائیل را مورد حمله سایبری قرار می‌دهند شناسایی کند.

کارشناسان در این زمینه معتقدند که منبع حملات سایبری علیه رژیم اشغالگر صهیونیستی همیشه یک کشور خاص نیست؛ بلکه این حملات می‌تواند توسط هر دولت یا گروه مستقلی انجام شود.   به عنوان مثال چند روز قبل یک گروه سایبری عراقی چندین حمله سایبری علیه رژیم صهیونیستی انجام داد که این حملات طی دو روز متوالی ادامه داشت و سایت و سرورهای فرودگاه بن‌گوریون مورد هدف این حمله قرار گرفتند.

جنگ بی‌صدایی که صهیونیست‌ها را وحشت زده‌ می‌کند/ چرا اشغالگران نگران حملات سایبری گسترده در روز قدس هستند؟ +تصاویر

گروه‌های مقاومت عراق در شبکه‌های اجتماعی اعلام کردند که هکرها سایت‌های رژیم صهیونیستی و شماری از پایگاه‌های رسمی این رژیم را مورد حمله سایبری قرار داده‌اند.   دقایقی پیش از انجام این حمله شبکه‌های اجتماعی وابسته به گروه‌های مقاومت عراق،  ساعت «۱:۰۲ » را به  نمایش گذاشتند. این نمادی  بود که نشان می‌داد قرار است اتفاق تازه‌ای در این ساعت رخ بدهد؛ ساعتی که طبق گفته فعالان عراقی لحظه شهادت سردار «قاسم سلیمانی» و «ابومهدی المهندس» در نزدیکی فرودگاه بغداد توسط تروریست‌های آمریکایی بود.

رسانه‌های صهیونیستی اعلام کردند که زمان‌بندی این حمله سایبری در ساعت دقیق ترور ژنرال قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس پیامی آشکار دارد. شبکه‌های اجتماعی عراق نیز اعلام کردند که این حمله گسترده سایبری با عبارت «نه فراموش می‌کنیم و نه می‌بخشیم» همراه شده است و بیانگر آن است که عملیات انتقام خون شهیدان مقاومت همچنان ادامه دارد.

طبق اعلام رسانه‌های صهیونیستی، شبکه ۹ و ۱۱ تلویزیون این رژیم و همچنین شبکه «کان» که  پایگاه‌های رسانه‌ای مهم اسرائیل محسوب می‌شوند در  اثر حمله سایبری گروه‌های عراقی از دسترس خارج شدند.

جنگی بی‌صدا که صهیونیست‌ها را به وحشت انداخته است

همانطور که گفته شد گروه‌های زیادی وجود دارند که رژیم صهیونیستی را مورد هدف حملات سایبری قرار می‌دهند و منابع آنها نیز متفاوت بوده و آنگونه که صهیونیست‌ها ادعا می‌کنند منبع همه این حملات، ایران نیست. اما در هر صورت عملیات‌های سایبری موفق علیه اسرائیل، ترس و وحشت را میان شهرک‌نشینان و مسئولان صهیونیست گسترش داد و احساس اعتماد و امنیت آنها را زیر سوال برده است. به ویژه که نهادهای امنیتی و اطلاعاتی رژیم صهیونیستی ادعای زیادی در زمینه مقابله با عملیات‌های هکری داشتند و اکنون شهرک‌نشینان اسرائیلی متوجه می‌شوند که این نهادها قادر به محافظت از اطلاعات و اسرار شخصی آنها نیستند.

این گروه‌های هکری بعد از نفوذ به سایت‌های اسرائیلی پیام‌هایی مانند «ما با چشمان خودتان شما را می‌بینیم» یا «ما برای چندین سال هر لحظه و هر قدم شما را تحت نظر داشته‌ایم» برای صهیونیست‌ها می‌فرستند.

جنگ بی‌صدایی که صهیونیست‌ها را وحشت زده‌ می‌کند/ چرا اشغالگران نگران حملات سایبری گسترده در روز قدس هستند؟ +تصاویر

از طرف دیگر این حملات سایبری موفق،  شکست سیستم دفاعی در سرویس امنیت سایبری اسرائیل را که پیش از این در مجامع بین المللی افتخار زیادی به آن می‌کرد و این فناوری را برای انعقاد قراردادهایی با کشورهای عربی و به عنوان امتیازی  در تسریع روند عادی سازی با این کشورها مورد استفاده قرار داده بود، آشکار می‌کند.

۴ سال قبل «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر سابق رژیم صهیونیستی به خود افتخار می‌کرد که اسرائیل تبدیل به یک رهبر جهانی در زمینه امنیت سایبری شده و می‌تواند از شهرک‌نشینان در برابر هر گونه نفوذ به حساب‌های بانکی و اطلاعات شخصی آنها در زمینه‌های مختلف محافظت کند. اما ضربات سایبری که صهیونیست‌ها طی سال‌های اخیر دریافت کرده‌اند کاملا ناقض این ادعاهای نتانیاهو است.

جنگ بی‌صدایی که صهیونیست‌ها را وحشت زده‌ می‌کند/ چرا اشغالگران نگران حملات سایبری گسترده در روز قدس هستند؟ +تصاویر

در همین زمینه اخیراً «ارز کراینر»   رئیس سرویس سایبری در شاباک اعلام کرد، ما می‌دانیم که ضربات بسیار سختی در زمینه سایبری دریافت می‌کنیم.

بر همین اساس صهیونیست‌ها نگرانند که در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان مصادف با روز قدس ضربات سایبری گسترده‌ای از طرف‌های مختلف دریافت کنند. البته همانطور که گفته شد این نگرانی اسرائیلی‌ها بیهوده نبود و احتمال انجام چنین حملاتی به ویژه از جانب گروه‌های مقاومت زیاد است.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *