سفارت ایران در افغانستان: جریان‌های افراطی به هیچ مسلمانی رحم نمی کنند

سفارت ایران در افغانستان: جریان‌های افراطی به هیچ مسلمانی رحم نمی کنند

تهران – ایرنا – سفارت جمهوری اسلامی ایران در کابل روز جمعه در توئیتی اعلام کرد که جریان های افراطی در انجام جنایت به هیچ فرد مسلمانی اعم از شیعه و سنی رحم نمی‌کنند.

به گزارش جمعه شب ایرنا، در توئیت سفارت جمهوری اسلامی ایران در افغانستان آمده است: حمله تروریستی به مسجد خلیفه صاحب کابل بار دیگر نشان داد که جریان افراط در انجام جنایت به هیچ فرد مسلمانی اعم از شیعه و سنی رحم نمی‌کند؛ این سفارت ضمن محکومیت حادثه مذکور، امید دارد حکومت سرپرستی افغانستان در امر مبارزه با تروریسم و افراط و تأمین امنیت مردم این کشور موفق گردد.

در انفجار تروریستی روز جمعه در مسجد خلیفه صاحب کابل ۵۰ نمازگزار شیعه به شهادت رسیدند.

به گفته شاهدان عینی انفجار در زمانی رخ داد که ۴۰۰ تا ۵۰۰ نفر در مسجد حضور داشتند.

منابع محلی در افغانستان روز پنجشنبه نیز از وقوع دو انفجار در محله‌های شیعه نشین شهر مزارشریف خبر دادند که در هر دو رویداد تروریستی ۹ تن کشته و ۱۳ تن دیگر زخمی شدند.

اولین انفجار در ناحیه سوم مزار شریف و دومی نیز در ناحیه دهم در چهارراه «کانتینر» به وقوع پیوسته است که ظاهرا هر دو انفجار خودروهای مسافربری را هدف قرار داده‌اند.

حوادث تروریستی یک هفته اخیر در افغانستان سوالاتی را در مورد توانایی دولت طالبان در مبارزه با تروریسم و تضمین امنیت این کشور نزد شهروندان افغان و کشورهای منطقه و جامعه جهانی ایجاد کرده است از اینکه مبادا دولت طالبان به عمد و یا سهوا در تضمین امنیت کوتاهی می‌کند.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *