خشونت در پایتخت آمریکا/ بر اثر تیراندازی چندین نفر مجروح شدند

خشونت در پایتخت آمریکا/ بر اثر تیراندازی چندین نفر مجروح شدند

تهران-ایرنا- رسانه‌های آمریکایی اعلام کردند که بر اثر تیراندازی در خیابان “یو استریت” واشنگتن دی سی، چندین نفر از جمله یک افسر پلیس مجروح شدند.

به گزارش ایرنا از “فاکس نیوز”، یک سخنگوی پلیس واشنگتن گفت: در این تیراندازی که روز یکشنبه (به وقت آمریکا) اتفاق افتاد،  چندین نفر مجروح شده‌اند که یک افسر پلیس نیز در میان مجروحان است.

تصاویر منتشر شده چندین نیروی پلیس را نشان می‌دهد که مشغول رسیدگی به افرادی هستند که روی زمین افتاده‌اند.

این تیراندازی در طول یک برنامه فرهنگی موسوم به “موچلا” اتفاق افتاده است.

پلیس تاکنون اشاره‌ای به شمار مجروحان یا کشته شده‌های احتمالی این تیراندازی نکرده است.

در همین حال رسانه‌ی “واشنگتن پست” گزارش داد که در تیراندازی جداگانه در جنوب غرب واشنگتن یک دختر ۱۶ ساله جان خود را از دست داده است.

به گزارش ایرنا، بر اساس اعلام آرشیو خشونت مسلحانه، از زمان حمله نژادپرستانه در ۱۴ مه در فروشگاه مواد غذایی بوفالو در نیویورک که منجر به کشته شدن ۱۰ سیاه پوست و بازداشت یک نوجوان سفیدپوست ۱۸ ساله شد، حداقل ۶۳ تیراندازی جمعی در سراسر آمریکا رخ داده است.

این آمار به این معنی است که در هر روز دو مورد تیراندازی دسته جمعی در این کشور به وقوع پیوسته است که شامل تیراندازی در ۲۴ می‌ در مدرسه ابتدایی راب در یووالدی تگزاس می‌شود که در آن ۱۹ دانش آموز و دو معلم کشته شدند.

بر اساس داده‌های این نهاد، در یک سال گذشته، تیراندازی‌های جمعی در آمریکا بیش از ۱۹ هزار کشته و بیش از ۳۷ هزار مجروح به جای گذاشته است.

همچنین در ۵ سال گذشته بیش از ۹۵ هزار نفر در آمریکا جان خود را در تیراندازی‌ها از دست داده و ۱۸۶ هزار نفر دیگر مجروح شده‌اند

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *