گزارش سی ان ان از کشتار آمریکایی در روز استقلال

گزارش سی ان ان از کشتار آمریکایی در روز استقلال

تهران – ایرنا – شبکه تلویزیونی سی ان ان در گزارشی با اشاره به کشتار مردم توسط یک جوان ۲۲ ساله در مراسم روز استقلال آمریکا، تاکید کرد: کشتار با سلاح گرم به یک موضوع عادی در این کشور تبدیل شده و آمریکایی‌ها همه روزهای خود حتی روز جشن استقلال را باید در سایه هراس از آزادی حمل سلاح و خطرات ناشی از آن سپری کنند.

به گزارش روز سه شنبه ایرنا، مراسم چهارم ژوئیه، روز استقلال آمریکا هم از خشونت های مسلحانه و تیراندازی های مرگبار در امان نماند و روز گذشته یک جوان ۲۲ساله آمریکایی، شرکت کنندگان در این مراسم در منطقه هایلند پارک واقع در حومه شهر شیکاگو در ایالت ایلینوی را به گلوله بست که حداقل ۶ نفر کشته و ۱۹ نفر دیگر نیز مجروح شدند.

سی ان ان در گزارشی انتقادی از این واقعه که در آمریکا بخصوص طی سال های اخیر نه تنها شدت گرفته بلکه به امری عادی در این کشور تبدیل شده است، گفت: این حمله در روز روشن و درست در روز استقلال آمریکا در حومه شهر شیکاگو رخ داد، اکنون آدم کشی به یک مشکل منحصر به فرد برای آمریکا بدل گشته که فرماندار ایالت ایلینوی نیز در کنفرانس خبری خود بر آن تاکید کرد.

«استیو موور» (Steve Moore) از ماموران سابق پلیس فدرال آمریکا، اف.بی.آی در این مورد به سی ان ان، گفت: امروز با معضل بزرگی به نام  “قرار داشتن سلاح های مرگبار در دستان افرادی که دارای بیماری روانی هستند”، مواجه هستیم.

وی افزود: عملیات تیراندازی که از پشت بام توسط این فرد در حومه شیکاگو رخ داده حکایت از آن دارد که وی از قبل برای این حمله خود را آماده کرده و برای آن نقشه داشته بود.

این رسانه تصویری آمریکایی درذادامه گزارش داد: پلیس آمریکا پس از ساعت ها  “رابرت کریمو” جوان ۲۲ ساله عامل حمله در شیکاگو را دستگیر کرد، به گفته پلیس وی از سلاح مرگبار سنگینی در این حمله استفاده کرده است.

تبدیل تپانچه قانونی به سلاح های مرگبار امروزی

گزارش سی ان ان از کشتار آمریکایی در روز استقلال

سی ان ان در ادامه این گزارش انتقادی افزود: مردم آمریکا باید هر روز خود را با هراس از نوعی آزادی که “آزادی حمل سلاح گرم” است سپری کنند.

این گزارش می افزاید: وقتی قانون اساسی آمریکا درمورد حمل سلاح نوشته می‌شد، نویسندگان این قانون در آن دوران سلاح « تفنگ سرپُرِ فتیله‌ای » (Musket) و تپانچه سرپُر  با خود حمل می کردند و از سلاح های مرگبار امروزی خبری نبود.

گزارش سی ان ان از کشتار آمریکایی در روز استقلال

گزارش سی ان ان از کشتار آمریکایی در روز استقلال

خرید غیرقانونی سلاح مرگبار بین رده سنی ۱۸تا۲۱ سال در آمریکا

این شبکه تلویزیونی آمریکایی افزود: دهه‌ها است که در آمریکا برخی قانون گذاران در کنگره برای ممنوعیت فروش سلاح های مرگبار نظامی تلاش می کنند و این درحالی است که در بیشتر موارد شاهدیم  سلاح های مرگبار بطور غیر قانونی بین رده های سنی ۱۹ تا ۲۱ سال در آمریکا خرید و فروش می شود.

مامور سابق پلیس فدرال آمریکا در بخش دیگری از تحلیل خود از وضعیت بحرانی کشتار با سلاح گرم در این کشو، به سی ان ان گفت:  باید ببینیم در این رابطه ارزش ها و اولویت های ما چه هستند؛ در ابتدا  ما نباید بگذاریم که سلاح مرگبار در دست افرادی که دچار بیماری روانی هستند قرار گیرد.

گزارش سی ان ان از کشتار آمریکایی در روز استقلال استیو موور، مامور سابق اف.بی.آی به سی  ان ان گفت:
​​​​باید پیش از هراقدامی مانع از دسترسی افراد با بیماری روانی
به سلاح مرگبار در آمریکا بود

به گزارش ایرنا، بر اساس اعلام آرشیو خشونت مسلحانه، در یک سال گذشته، تیراندازی‌های جمعی در آمریکا بیش از ۱۹ هزار کشته و بیش از ۳۷ هزار مجروح به جای گذاشته است.

همچنین در ۵ سال گذشته بیش از ۹۵ هزار نفر در آمریکا جان خود را در تیراندازی‌ها از دست داده و ۱۸۶ هزار نفر دیگر مجروح شده‌اند.

شبکه خبری سی ان ان سوم بهمن ماه ۱۴۰۰ گزارش داده بود که برای هر ۱۰۰ آمریکایی بطرز باورنکردنی حدود ۱۲۰ قبضه اسلحه وجود دارد که برای جهانیان این موضوع باور کردنی نیست.

آرشیو خشونت با اسلحه آمریکا ۱۳ خرداد ماه گزارش داد که تا دوم ژوئن سال جاری (۲۰۲۲) بیش از ۸ هزار نفر بر اثر خشونت با سلاح گرم در آمریکا کشته و بیش از ۱۵ هزار نفر دیگر مجروح شده‌اند.*

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *