نتایج نظرسنجی نشان داد؛ آمریکایی‌ها برای ۲۰۲۴ نه بایدن را می‌خواهند نه ترامپ را، اما مخالفان نامزدی بایدن بیشتر است

آمریکایی‌ها برای ۲۰۲۴ نه بایدن را می‌خواهند نه ترامپ را، اما مخالفان نامزدی بایدن بیشتر است

نتایج یک نظرسنجی جدید نشان داد، تعداد آمریکایی‌های مخالف با نامزدی مجدد جو بایدن در انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۲۴ بیشتر از تعداد آمریکایی‌های مخالف نامزدی مجدد دونالد ترامپ در این انتخابات است.

به گزارش ایسنا، به نقل از شبکه فاکس نیوز، نتایج این نظرسنجی انجام شده از سوی شرکت‌های پلتیکو/مورنینگ کانسالت که در بازه هشتم تا دهم ژوئیه انجام شده و نتایجش روز سه شنبه منتشر شد به طرح پرسش از ۲۰۰۵ بزرگسال آمریکایی درباره اینکه آیا به نظر آنها جو بایدن و دونالد ترامپ باید در سال ۲۰۲۴ مجددا در انتخابات ریاست جمهوری نامزد شوند پرداخت. در مجموع اکثریت آمریکایی‌ها با کاندیداتوری هر دو نفر مخالفت کردند اما شمار مخالفان با کاندیداتوری مجدد بایدن برای ریاست جمهوری بیشتر بود.

۶۱ درصد پاسخگویان گفتند با کاندیداتوری مجدد دونالد ترامپ برای ریاست جمهوری آمریکا مخالفند. در این بخش ۴۸ درصد گفتند که ترامپ “قطعا” نباید در انتخابات ریاست جمهوری بعدی آمریکا نامزد شود و ۱۳ درصد نیز گفتند او “احتمالا” نباید برای این انتخابات نامزد شود.

در این میان ۶۴ درصد پاسخگویان گفتند جو بایدن نباید وارد این رقابت بشود که در این میان ۴۶ درصد معتقد بودند که جو بایدن “قطعا” نباید برای آن انتخابات نامزد شود و ۱۸ درصد گفتند که او “احتمالا” نباید برای آن انتخابات کاندیدا شود.

با این وجود، بایدن قبلاً به صراحت اعلام کرده که قصد دارد برای ریاست جمهوری مجددا کاندیدا شود. ترامپ نیز به صورت تلویحی اشاره کرده که او نیز برای نامزدی ریاست جمهوری برنامه دارد، اگرچه هنوز در این زمینه مدارک متناسب را ارائه نکرده است.

این نظرسنجی در حالی انجام شد که اخیرا میزان محبوبیت بایدن به پایین ۴۰ درصد نزول یافته که تا حد زیادی دلیلش افزایش سرسام‌آور قیمت بنزین و تورم است. بر اساس یک نظرسنجی که نتایجش روز دوشنبه در نیویورک تایمز منتشر شد، محبوبیت بایدن به ۳۳ درصد رسیده است.

نظرسنجی روز سه‌شنبه پلیتیکو، میزان محبوبیت ترامپ را ۴۲ درصد نشان داد.

رقیب بالقوه اصلی ترامپ در سال ۲۰۲۴، رون دیسانتیس، فرماندار جمهوری خواه فلوریدا است که قبلا ترامپ را در تعدادی از نظرسنجی های غیررسمی شکست داده است. با این حال، به صورت قطعی مشخص نیست چه کسی رقیب بایدن در انتخابات سال ۲۰۲۴ خواهد بود.

با وجود نظر مخالف ۵۶ درصدی پاسخگویان نسبت به ترامپ، این رئیس جمهور سابق آمریکا در قبال سوال درباره گزینه‌های مربوط به انتخابات مقدماتی تعیین نامزد ریاست جمهوری جمهوری خواهان برای سال ۲۰۲۴ برنده بود. این نظرسنجی نشان داد که ۵۲ درصد گفتند که به ترامپ رای خواهند داد، در حالی که ران دیسانتیس فرماندار فلوریدا با تنها ۲۱ درصد رای در رتبه دوم قرار گرفت.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *