شکل‌گیری یک حزب سیاسی جدید در آمریکا:مشخص نیست که حزب جدید “رو به جلو” چگونه می‌تواند بر چشم‌انداز انتخاباتی هر یک از احزاب در چنین کشوری که به شدت قطبی است، تأثیر بگذارد. تحلیلگران سیاسی شک دارند که این حزب بتواند موفق شود.

ده‌ها تن از مقامات سابق جمهوری‌خواه و دموکرات آمریکایی با هدف جلب نظر میلیون‌ها رای‌دهنده که به گفته آن‌ها از سیستم دو حزبی ناکارآمد آمریکا دلزده هستند، از تشکیل حزب سیاسی ملی سوم خبر دادند.

آفتاب‌‌نیوز :

این حزب جدید که “رو به جلو” خوانده می‌شود، در ابتدا ریاست مشترک اندرو یانگ، نامزد سابق دموکرات برای انتخابات ریاست جمهوری و کریستین تاد ویتمن، فرماندار سابق جمهوری‌خواه نیوجرسی را خواهد داشت.

به گزارش خبرگزاری رویترز، اعضای موسس حزب به رویترز گفتند که امیدوارند این حزب به یک جایگزین مناسب برای احزاب جمهوری‌خواه و دموکرات که بر سیاست ایالات متحده تسلط دارند، تبدیل شود. دو رکن پلتفرم حزب جدید عبارتند از “تقویت مجدد یک اقتصاد منصفانه و شکوفا” و “ارائه انتخاب‌های بیشتر به آمریکایی‌ها در انتخابات، اعتماد بیشتر به دولتی که کار می‌کند و حرف‌های بیشتری در مورد آینده ما”.

رهبران این حزب در پاییز امسال مجموعه‌ای از رویدادها را در ده‌ها شهر برگزار خواهند کرد تا پلتفرم خود را گسترش داده و حمایت کسب کنند. آنها در ۲۴ سپتامبر در هیوستون میزبان یک ضیافت رسمی خواهند بود و اولین همایش ملی این حزب در تابستان آتی در یکی از شهرهای مهم ایالات متحده خواهد بود.

این حزب جدید با ادغام سه گروه سیاسی که در سال‌های اخیر به عنوان واکنشی به سیستم سیاسی به طور فزاینده قطبی و به بن‌بست رسیده آمریکا ظهور کرده‌اند، تشکیل می‌شود. این مقام‌ها به یک نظرسنجی گالوپ در سال گذشته استناد کردند که نشان می‌داد دو سوم آمریکایی‌ها معتقدند یک حزب ثالث لازم است.

این حزب که میانه‌رو است، هنوز سیاست خاصی ندارد و در ضیافت آتی خود خواهد گفت که “چگونه مسائل بزرگ پیش روی آمریکا را حل خواهیم کرد؟ نه چپ، نه راست. رو به جلو.”

به لحاظ تاریخی، احزاب ثالث نتوانسته‌اند در سیستم دو حزبی آمریکا رشد کنند. گاهی اوقات آنها می‌توانند بر انتخابات ریاست جمهوری تأثیر بگذارند. تحلیلگران می‌گویند که “رالف نیدر” از حزب سبزها در سال ۲۰۰۰ آرای “ال گور” نامزد دموکرات ریاست جمهوری را شکست و به “جورج دبلیو بوش” جمهوری‌خواه برای پیروزی و راهیابی به کاخ سفید کمک کرد. مشخص نیست که حزب جدید “رو به جلو” چگونه می‌تواند بر چشم‌انداز انتخاباتی هر یک از احزاب در چنین کشوری که به شدت قطبی است، تأثیر بگذارد. تحلیلگران سیاسی شک دارند که این حزب بتواند موفق شود.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *