ابراز نگرانی رئیس شورای عالی نظام پزشکی از افزایش مهاجرت پزشکان

سرویس شهرستان ها: رئیس شورای عالی نظام پزشکی کشور گفت: آمار مهاجرت پزشکان به ویژه متخصصان نگران‌کننده و زنگ خطری برای کشور محسوب می‌شود.
به گزارش مهر، منصور جعفری نمین در نشست با خبرنگاران در اردبیل افزود: پارسال با آمار بالای درخواست مهاجرت پزشکان مواجه بودیم به نحوی که از استان اردبیل ۲۰نفر از پزشکان این درخواست را ارائه کرده اند.
وی با بیان این که تعداد این مهاجرت‌ها دقیقاً مشخص نیست، تاکید کرد: این پزشکان سرمایه‌های ملی و معنوی کشور هستند که تداوم این روند در بلند مدت می‌تواند مشکل بزرگی را در کشور ایجاد کند و شاهد فقدان نیروهای متخصص در حوزه پزشکی باشیم. اطلاع‌رسانی در این زمینه و آگاهی‌بخشی در جهت حفاظت از سرمایه‌های انسانی دانش‌آموخته یکی از رسالت‌های خبرنگاران است که در این بخش باید مؤثر ظاهر شوند.
رئیس شورای عالی نظام پزشکی کشور در ادامه سخنانش به تمکین پزشکان به استفاده از کارتخوان اشاره کرد و افزود: در استان اردبیل میزان استفاده پزشکان از سامانه‌های هوشمند پرداخت ۹۵درصد است که این رقم در استان‌های بزرگی مانند تهران ۹۰درصد بوده که در مقایسه با آمار کشوری، اردبیل از میانگین بالایی در این زمینه برخوردار است.
وی افزود: بر اساس توافقات انجام شده بانک مرکزی، تراکنش‌های بانکی پزشکان از دستگاه‌های کارتخوان مطب در اختیار مجموعه مالیاتی قرار می گیرد و بر این اساس درآمد پزشکان محاسبه و مالیات از آن ها اخذ می‌شود.
جعفری نمین در بخش دیگری از این نشست خبری اظهار داشت: نظام پزشکی حداکثر تلاش خود را برای نجات مردم انجام داده و طی ۲ سال گذشته برای مبارزه با کرونا تلاش کرده‌ که این موضوع بسیار حائز اهمیت و ارزشمند است.
رئیس شورای عالی نظام پزشکی کشور افزود: استان اردبیل در پوشش بیماری‌ها موفق عمل کرده است و نیاز اعزام به خارج از استان و کشور به صفر رسیده است. جامعه پزشکی با وجود برخی ناملایمات و کج‌اندیشی‌ها و فشارها همان طور خدمات را با قدرت ادامه می‌دهد و هیچ عاملی باعث نمی‌شود که خدمتگزاران در راه خدمت به مردم عقب بایستند، بدون ‌شک جامعه پزشکی با درمان مناسب و کیفیت مناسب درمان در خدمت مردم خواهد بود.
جعفری نمین با تاکید بر این که برخی مشکلات و نارسایی‌ها هم در خدمت‌رسانی پزشکان ایجاد شده ولی جامعه پزشکی با حداکثر تلاش اجازه نداده است که کیفیت خدمات تحت‌تأثیر قرار بگیرد، ادامه داد: رعایت اخلاق حرفه‌ای مهم‌ترین عامل برای جامعه پزشکی است و بزرگ‌ترین افتخار اعتماد بیمار به پزشک و جامعه به پزشک است و برای این که مقید به این اعتماد باشیم رعایت اصول و اخلاق حرفه‌ای لازمه اساسی است که رسانه‌ها در این زمینه نقش اساسی دارند و خدمات جامعه پزشکی که در مراکز درمانی استان و کشور ارائه می‌دهند باید اطلاع‌رسانی شود.

یکشنبه ۳۰ مرداد ۱۴۰۱ روزنامه اطلاعات

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *