سخنگوی وزارت علوم: توضیح وزارت علوم درباره اتفاقات شب گذشته در دانشگاه صنعتی شریف/حضور وزیر علوم در دانشگاه موجب مدیریت راحت‌تر مسئله شد

توضیح وزارت علوم درباره اتفاقات شب گذشته در دانشگاه صنعتی شریف/حضور وزیر علوم در دانشگاه  موجب مدیریت راحت‌تر مسئله شد

سخنگوی وزارت علوم درباره اتفاقات شب گذشته در دانشگاه شریف توضیحاتی ارائه کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، در ابتدای این نشست علی شمسی‌پور سخنگوی وزیر علوم در خصوص حواشی دانشگاه صنعتی شریف اظهار کرد: دیروز اتفاقی در دانشگاه شریف افتاد که در کف خیابان نیز کمتر اتفاق می‌افتد و آن شعارهای خیلی رادیکال و عجیب بود و به نظر می‌رسد از جای دیگر خط گرفته می‌شد. من که خودم دانشجو بودم در سختتربن رورهای سال ۸۸ و ۷۸ هم چنین عباراتی نشنیده بودم.

شمسی پور افزود: به نظر می‌رسد شرایط دیروز دانشگاه صنعتی شریف طراحی شده بود که دانشجویان را به این سمت برده بود. دانشگاه شریف مهمترین دانشگاه منطقه است و نخبگان ما آنجا هستند. شعارهای تند موجب تقابل می‌شود و متاسفانه این اتفاق افتاد. تجمع دیروز خیلی تند شد البته جمعیت زیادی نبودند. ما قبلا تجمعات بالای هزار نفری در این دانشگاه داشته‌ایم.

سخنگوی وزیر علوم  با اشاره به حضور وزیر علوم در دانشگاه شریف گفت: رئیس دانشگاه شریف از وزیر علوم خواست به دانشگاه وارد شود و وزیر از ابتدای ورود خواست تا فضا را آرام کند. فراخوان هایی از آشوبگران بود که به سمت دانشگاه بیایند و خوشبختانه با حضور وزیر کمی فضا آرام شد و نیروهای امنیتی به خاطر حضور وزیر فضا را بازتر کردند.

شمسی پور یادآور شد: وزیر با تکیه بر قواعد آکادمیک نکاتی را متذکر شدند و گفتند پیگیر مسائل هستند و واقعا هم اینطور است. تلاش می شود دانشجوهایی که دستگیر شده اند آزاد شوند یا به نوع دیگری با آنها برخورد شود. وزیر به آنها تذکر دادند و یادآور شدند که قواعد  و حرمت دانشگاه باید حفظ شود و مخالف چهارچوب آکادمیک حادثه ای رخ ندهد.

او تاکید کرد: حضور وزیر در دانشگاه صنعتی شریف موجب مدیریت راحت تر مسئله شد و ناآرامی حاکم در دانشگاه را کنترل کرد. ایشان بعد دو ساعت آنجا را ترک کردند. این حضور موجب شد تا وزیر نیز بدانند در دانشگاه‌ چه می‌گذرد و با شعارها مطالبات و شخصیت شناسی آنها نیز آشنا شدند و این به تصمیمات ایشان کمک خواهد کرد.

او در پاسخ به این سوال که آیا فیلمی که پخش شد پارکینگ دانشگاه شریف بوده است یا خیر گفت: آنجا پارکینگ شریف و فرآیند داخلی دانشگاه نیست و اصلا معلوم نیست همه آنهایی که در پارکینگ بودند دانشجو باشند.

شمسی پور افزود: اگر دانشجویی با گروهکی همکاری داشته باشد به نهادهای دیگر ربط دارد اما اگر حالا تجمعی صورت گرفت، تذکرات معمول انجام می شود و نگاه دانشگاه به دانشجویان پدرانه است.

او گفت: غالب دستگیری‌ها و بخش عمده آن خارج از دانشگاه بوده است و گاهی حتی اشتباه شده و شاید فقط شیطنت کرده باشد. داخل دانشگاه ما دستگیری نداریم برخی وقت ها می‌بینیم دانشجویی با خارج از کشور و گروه‌هایی در ارتباط هستند که مقامات می توانند درب خوابگاه یا خانه اش او را دستگیر کنند.

سخنگوی وزیر علوم ادامه داد: ما در طول روز تعدادی بازداشت و تعدادی آزادی داریم. برخی ها شاید در جای دیگری در کشور دستگیر شده باشند بنابراین آمار مختلف است و نمی‌توان آمار دقیق گفت. برای دستگیری مستندات هست و این موارد را نمی‌توان دستگیر نکرد. کسانی که کاری نکرده اند را دستگاه‌های مسئول آزاد می کنند و گاهی حتی ممکن است اشتباه هم شده باشد که باید عذرخواهی کرد. بنابراین آمار از تعداد بازداشتی‌ها دقیقی نداریم.

او در خصوص اساتید معترض گفت: چند هزار نفر از اساتید دانشگاه بیانیه دادند و بیانیه‌هایی صادر شد و کلاس‌ها را تشکیل می دهند. برخی اساتید هم بیانیه اعتراضی داده اند. تعداد معدودی هم هستند که عمدا کلاس تشکیل نمی دهند و مصاحبه‌هایی هم می کنند. ما رویه برادری داریم تا کل دانشگاه ها به آرامش برسند.

ادامه دارد…

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *