توانایی امریکا برای بازدارندگی رقبا در صحنه های بین المللی روبه کاهش است

توانایی امریکا برای بازدارندگی رقبا در صحنه های بین المللی روبه کاهش است

تهران – ایرنا – دریاسالار چارلز ریچارد، رئیس فرماندهی راهبردی نیروهای مسلح آمریکا (استراتکام) گفت که درگیری در اوکراین نشان داده است که توانایی ایالات متحده برای بازدارندگی رقبا با نیروی نظامی در صحنه های بین المللی رو به کاهش است.

به گزارش ایرنا از خبرگزاری تاس ، ریچارد در ادامه سخنانش که روز شنبه  وال استریت ژورنال ان را منتشر کرد ، افزود : درگیری در اوکراین که اکنون در حال وقوع است، فقط یک گرم کردن است. درگیری بزرگ در حال نزدیک‌تر شدن است. و دیری نمی‌گذرد که آزمونی را که مدت‌هاست نداشته‌ایم، پشت سر بگذاریم.

رئیس استراتکام ادامه داد: اگر توانایی خود را برای مهار چین ارزیابی کنیم، می گویم که کشتی در حال غرق شدن است. آنها نیروهای خود را سریعتر از ما مستقر می کنند. با افزایش این اختلاف، مهم نیست که فرماندهان ما چقدر خوب باشند ما به سادگی تعداد کمی خواهیم داشت.

ریچارد افزود: “ما می دانستیم چگونه سریع عمل کنیم، اما فراموش کردیم که این کار را انجام دهیم.”

فرمانده آمریکایی مسئول زرادخانه هسته‌ای ارتش ایالات متحده هشدار می‌دهد که تقویت زرادخانه هسته‌ای چین برنامه بعدی در فهرست اقدامات پکن است.

ریچارد با اشاره به این که طی هفت سال گذشته چین بیش از ۲۵۰ کشتی برای گارد ساحلی تازه تاسیس خود ساخته است، ادامه داد: «وقتی چین ذهنیت خود را بر امری متمرکز می‌کند، در دستیابی به آن قابلیت بسیار تاثیرگذار نشان می‌دهد. [تقویت] نیروهای راهبردی [چین] مرحله بعدی در فهرست کارهای الزامی آنها است و تلاش من این است که ما برای تهدیدی که [در آینده] با آن روبرو خواهیم شد، و نه آن چه امروز هست، آماده باشیم.»

پنتاگون در پایان ماه اکتبر،استراتژی دفاع ملی جدید ایالات متحده را منتشر کرد که بر اساس آن اعلام شد چین به عنوان چالش اصلی واشنگتن است و روسیه را یک “تهدید حاد” می داند.

در این سند تاکید شده است که مقامات ایالات متحده باید قدامات فوری برای حفظ و تقویت بازدارندگی انجام دهند.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *