فرمانده تسلیحات هسته‌ای آمریکا: جنگ بزرگ در راه است /کشتی ما در حال غرق شدن است

یکی از ارشدترین فرماندهان ارتش آمریکا که ناظر بر برنامه تسلیحات هسته‌ای این کشور است، خواستار آن شد که واشنگتن به میزان چشمگیری توانمندی‌های نظامی خود را ارتقا دهد و هشدار داد که چین با سرعتی بیشتر از آمریکا در حال تولید تسلیحات هسته‌ای است.

به گزارش ایسنا، به نقل از روزنامه دیلی میل، ‌دریادار چارلز ای. ریچارد، رئیس واحد فرماندهی استراتژیک ارتش آمریکا در یک سخنرانی با طرح هشداری به طرز نامعمول صریح گفت، تهدید هسته‌ای چین یک “مشکل قریب‌الوقوع” است.

ریچارد عنوان کرد: “طبق برآوردی که من از سطح بازدارندگی خودمان علیه چین دارم، کشتی ما به آهستگی در حال غرق شدن است اما در هر صورت درگیر غرق شدن است و آنها اساسا با سرعتی بیشتر از ما دارند توانمندی‌های خود را وارد عرصه میدانی می‌کنند.”

به گفته این فرمانده ارشد ارتش آمریکا، این ارتش اکنون ارتشی دچار محدودیتهای متعدد، کند در واکنش نشان دادن و با خطر کمبود بودجه و عقب ماندن از رقبایش مواجه است.

این دریادار آمریکایی همچنین تاکید کرد، کشورش لازم است پویایی و روحیه خودباوری دهه‌های ۱۹۵۰ و ۱۹۶۰ را بازیابی کند.

ریچارد در سخنرانی خطاب به یک گردهمایی در آرلینگتون ایالت ویرجینیای آمریکا به بحران جنگ اوکراین پرداخت و گفت: بحران اوکراین که ما هم اکنون در آن به سر می‌بریم فعلا در حد دست گرمی است. جنگ بزرگ در راه است و خیلی طول نخواهد کشید که ما به شیوه‌هایی که مدتهاست در آنها آزموده نشده‌ایم محک زده شویم.

ریچارد که از نوامبر ۲۰۱۹ رئیس فرماندهی استراتژیک ارتش آمریکا مشهور به استراتکام بوده طبق توصیف پنتاگون “مسئول فرماندهی جهانی و کنترل نیروهای استراتژیک آمریکا با هدف برآورده کردن اهداف امنیت ملی تعیین کننده است.”

این دریادار آمریکایی تصریح کرد، طرز فکر فعلی ارتش آمریکا منسوخ شده و قدرت نمایی‌های هسته‌ای ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه نشان داده که تجدیدنظر فوری در این طرز فکر ضروری است.

وی گفت: ما باید تغییراتی سریع و اساسی در رویکرد خود در قبال دفاع از این ملت داشته باشیم. من به شما می‌گویم، وضعیت فعلی به وضوح نشان می دهد که زورگویی هسته‌ای چگونه است و چگونه شما باید مقابل آن ایستادگی کنید یا نکنید.”

او تاکید کرد، رقبای آمریکا مانند چین در حال برداشتن گام‌های چشمگیری در نوآوری نظامی هستند که این تهدیدی برای آمریکا است.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *