اعطای مصونیت آمریکا به «بن سلمان» در پرونده قتل «جمال خاشقجی»

سرویس خارجی: وزارت دادگستری آمریکا به «محمد بن سلمان» ولیعهد عربستان در پرونده قتل «جمال خاشقجی» روزنامه نگار منتقد سعودی مصونیت داد؛ اقدامی که بار دیگر پوشالی بودن ادعاهای حقوق بشری واشنگتن را به خوبی نشان داد و «خدیجه جنگیز»، نامزد خاشقجی نیز این تصمیم کاخ سفید را «جان سپردن دوباره خاشقجی» توصیف کرد.

دولت آمریکا اعلام کرد که به «محمد بن سلمان» ولیعهد عربستان در ارتباط با پرونده قتل فجیع «جمال خاشقجی » روزنامه‌نگار منتقد سعودی، «مصونیت» از پیگرد قضایی داده است. «آسوشیتدپرس» در همین رابطه گزارش داد : وزارت دادگستری آمریکا در یک نظر مشورتی حقوقی به این نتیجه رسید که «محمد بن سلمان»، ولیعهد عربستان سعودی در پرونده اتهامات قتل «جمال خاشقجی» مصونیت داشته باشد.این در حالی است که پیشتر شکایت علیه ولیعهد سعودی و هیأت همراه وی توسط «خدیجه چنگیز» نامزد خاشقجی و سازمان «دموکراسی در جهان عرب» در دادگاه فدرال در واشنگتن تنظیم شده بود. «مایکل کیلوگ» وکیل ولیعهد سعودی از دادگاه آمریکا خواسته بود به دلیل منصب جدید « بن سلمان»، از وی درباره پرونده ترور «جمال خاشقجی» رفع اتهام کند.

در چنین شرایطی، «خدیجه چنگیز» نامزد «جمال خاشقجی» در واکنش به اعطای مصونیت واشنگتن به ولیعهد عربستان سعودی در پرونده قتل نامزدش در استانبول گفت : «خاشقجی امروز یک بار دیگر مُرد».شنبه ۲۸ آبان ۱۴۰۱ روزنامه اطلاعات

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *