حمایت از ملت فلسطین و نفرت از اسرائیل در جام جهانی

سرویس خارجی: روزنامه انگلیسی گاردین در گزارشی نوشت: در نخستین جام جهانی برگزار شده در خاورمیانه، فلسطین با قدرت حضور دارد اما در مقابل اسرائیل حضوری ضعیف و نفرت انگیز دارد، با وجود اینکه هیچکدام از آنها رسماً درجام جهانی حاضر نیستند.

در ادامه این گزارش آمده است: تصاویر ویدئویی منتشر شده از قطر که همانند بنزین روی آتش منتشر شده، بیانگر احساسات ضد اسرائیلی در بین تماشاگران عربی حاضر در جام جهانی است، با وجود اینکه برخی از دولت‌های عربی در ماه‌های اخیر با اسرائیل توافقات عادی سازی روابط به امضا رسانده اند و روابط تجاری و حتی امنیتی آنها با تل آویو حالت علنی به خود گرفته است.گاردین در ادامه با اشاره به حضور رسانه‌های صهیونیستی در قطر پس از برقراری خط مستقیم پروازی میان تل آویو و دوحه تاکید کرد: از ابتدای جام جهانی با وجود اعلام وزیرخارجه اسرائیل درباره اینکه ۲۰هزار اسرائیلی به قطر سفر می‌کنند، تاکنون تنها ۴۰۰۰نفر به دوحه سفر کرده اند.گاردین در ادامه به وضعیت تحقیرآمیز رسانه‌های صهیونیستی در قطر اشاره کرد و افزود: انتشار تصاویر اهانت به خبرنگاران اسرائیلی مانند بنزین روی آتش در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد تا این مساله نمایان شود که حتی برگزاری رقابت‌هایی در سطح جام جهانی نیز نتوانسته موضوعی مانند فلسطین را از اذهان تماشاگران پاک کند.
همزمان روزنامه اسرائیلی «یدیوت آهارونوت» با اشاره به مشکلات خبرنگاران رژیم صهیونیستی در پوشش خبری جام جهانی فوتبال اذعان کرد که آنها در قطر فهمیدند چقدر در میان کشورهای جهان عرب منفور هستند. خبرنگاران این روزنامه صهیونیستی با بیان اینکه درک کرده‌اند «اسرائیل تا چه اندازه در جهان عرب منفور است»، خاطرنشان کردند: نه تنها دولت‌ها و حاکمان بلکه نفرت از اسرائیل در بین مردم کوچه و خیابان نیز وجود دارد. خبرنگاران این رسانه صهیونیست می‌گویند که بعد از ۱۰ روز اقامت در دوحه نمی دانیم ما در اینجا با چه چیزهایی مواجه هستیم؛ ما نمی‌خواهیم خوب جلوه کنیم اما احساس می‌کنیم همه از ما نفرت دارند. خبرنگاران این روزنامه صهیونیستی افزودند: در خیابان فلسطینی‌ها، ایرانی‌ها، قطری‌ها، مغربی ها، سوری‌ها، اردنی‌ها، مصری‌ها و لبنانی‌ها با نگاههای پر از نفرت به ما نگاه می‌کنند و جالب توجه اینکه برخی سعودی‌ها هم چنین حسی به ما دارند.دوشنبه ۷ آذر ۱۴۰۱ روزنامه اطلاعاتَ

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *