(تصاویر) در‌های پایتخت قدیم عربستان به روی گردشگران باز شد

شهر تاریخی درعیه اولین پایتخت خاندان سعودی در ۱۰ سال گذشته بازسازی و مرمت، و برای ورود و بازدید گردشگران آماده شد.

تاریخ انتشار: ۱۲:۳۷ – ۱۲ آذر ۱۴۰۱

عربستان سعودی برای نخستین بار در یک دهه گذشته، در‌های «درعیه» را به روی عموم بازگشایی کرد. دِرعیّه شهری در عربستان سعودی، مرکز شهرستان درعیه که در شمال غربی ریاض قرار گرفته، از سال ۱۷۴۴ تا ۱۸۱۸ میلادی پایتخت نخستین دودمان و اقامتگاه اصلی خاندان سعود بود که توسط ابراهیم محمد علی پاشا در سال ۱۸۱۸ این شهر ویران شد.

به گزارش فرارو، مرکز بازسازی شده پایتخت قدیمی پادشاهی عربستان سعودی با قدمتی چندهزار ساله، از این هفته پذیرای بازدیدکنندگان خواهد بود. از سال ۲۰۱۰ که این بنا در فهرست یونسکو قرار گرفت، این نخستین بار است که در‌های آن به روی عموم گشوده می‌شود.

دیزاین ویژه اتاق عروس و داماد رو از سیتا هدیه بگیر!!

پیاین مرکز تاریخی در ۱۰ سال گذشته بازسازی و مرمت، و برای ورود و بازدید گردشگران آماده شد. این سایت واقع در الطریف با قدمتی چندهزار ساله که در میراث جهانی یونسکو ثبت شده است، به طرز گسترده‌ای، زادگاه پادشاهی عربستان سعودی در نظر گرفته می‌شود.

برخی از بهترین نمونه‌ها از معماری سنتی نجدی در عربستان، از جمله یک قصر بازسازی‌شده که خانه اصلی خانواده آل سعود بوده است، در منطقه تاریخی درعیه واقع شده‌اند.

نمایشگاه اسب عربی، مکان‌هایی برای نوشیدن قهوه سنتی، و کارگاه خوشنویسی هم در این مکان برپا شده است و قرار است به زودی از تقویم کامل رویداد‌ها برای فصل زمستان رونمایی شود.

تراس بوجیری نیز رسما به روی عموم باز خواهد شد و قرار است به یکی از برجسته‌ترین مقاصد غذاخوری لوکس در عربستان سعودی تبدیل شود.

برنامه‌ها برای توسعه درعیه همچنان ادامه خواهد داشت و افتتاح چند هتل مجلل در این مکان تاریخی نیز پیش‌بینی شده است که هدف آن‌ها جذب بیش از ۳۰ میلیون بازدیدکننده سالانه تا سال ۲۰۳۰ است.

احمد الخطیب، وزیر گردشگری عربستان سعودی این محل را به مثابه بخشی از بیست و دومین نشست جهانی شورای جهانی سفر و گردشگری افتتاح کرد.

جولیا سیمپسون، مدیر اجرایی شورای جهانی سفر و گردشگری (WTTC)، و سایر نمایندگان منتخب، در مراسم افتتاحیه این مکان تاریخی شرکت کردند.

این رویداد سالانه سفر و گردشگری در ریاض برگزار می‌شود و نخستین بار است که عربستان سعودی آن را میزبانی می‌کند. پیش‌بینی می‌شود که بیش از سه هزار راهنما و متخصص گردشگری در این مراسم شرکت کنند.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *