بی‌توجهی پاریس نسبت به وضعیت مهاجران/ تجمع صدها مهاجر نوجوان

تهران- ایرنا- ۲۰۰ تا ۳۵۰ مهاجری که می‌گویند زیر سن قانونی هستند برای تعیین وضعیت خود در مقابل ساختمان هیات دولت فرانسه در پاریس چادر زدند و مستقر شدند.

به گزارش روز سه‌شنبه ایرنا از رسانه‌های فرانسوی، این مهاجران آفریقایی تبار که تعدادشان ۲۰۰ تا ۳۵۰ نفر اعلام می‌شود در منطقه یک پاریس و در مقابل ساختمان هیات دولت در جایی میان موزه لوور و «پاله روآیال» (کاخ سلطنتی) چادرهای خود را برپا کردند.

شبکه خبری «فرانس انفو» در این باره گزارش داد: به گفته یکی از انجمن های حمایت از مهاجران (Utopia56) درخواست این افراد ارائه راه حلی از سوی دولت برای «اسکان» به منظور پایان دادن به «بحران انسانی در حومه پاریس» با توجه به آغاز فصل سرد است.

این انجمن در حساب توئیتری خود نوشت: سکوت دولت در برابر ۳۵۰ نوجوانی که در خیابان زندگی می‌کنند، قابل تحمل نیست. آنها که در مورد این مساله تردید دارند ببینند که اسکان مهاجران برای اوکراینی ها ممکن بوده است.

 

شبکه خبری «اروپ۱» نیز در گزارشی عنوان کرد: صدها چادر رو به روی ساختمان هیات دولت، در چند قدمی موزه لوور از وضعیت غیرعادی و متشنج در این منطقه در قلب پایتخت حکایت دارد.

این گزارش به نقل از یکی از مهاجران نوشت که وی در چند ماهی که وارد فرانسه شده هر شب در خیابان خوابیده و با توجه به سردتر شدن هوا نیاز این افراد به اسکان جدی است.

انجمن های مدافع حقوق مهاجران اعلام کرده اند که تا زمان اتخاذ تصمیمی برای اسکان این افراد که گفته می‌شود همگی زیرسن قانونی (۱۶ تا ۱۸ سال)هستند، این تجمع به هر قیمت که باشد ادامه خواهد یافت.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *