دکتر محسن زنگنه دوشنبه شب در آیین بزرگداشت روز دانشجو در دانشگاه تربت‌حیدریه افزود: تقابل تجدد و تحجر افراطی بیشترین ضربه را به کشور وارد کرده‌ است ،برای صیانت از کشور با هر دوی این تفکر برخورد عقلانی داشته باشیم

تربت‌حیدریه – ایرنا – نماینده مردم شهرستانهای تربت‌حیدریه، زاوه و مه‌ولات در مجلس شورای اسلامی معتقد است که کشورمان همواره با دو تفکر افراطی در هر دو دیدگاه تجدد طلبی و تحجر مواجه بوده که بیشترین ضربه و صدمه از همین ناحیه بر پیکر کشور وارد شده‌ است.

به گزارش ایرنا، محسن زنگنه دوشنبه شب در آیین بزرگداشت روز دانشجو در دانشگاه تربت‌حیدریه افزود: تفکر تجددطلبی همواره رستگاری جامعه را در قالب یک مدل سکولاریسم اجتماعی، دینی و فرهنگی می‌بیند.

نایب رییس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی گفت: این تفکر همچنین معتقد به آزادی های بی حد و حصر در جامعه است و دین را افیون توده‌ها می‌داند.

زنگنه افزود: در مقابل تفکر تحجر قرار دارد که هر گونه انتقاد و اصلاح را برنمی‌تابد و به دنبال تحقق افکار انحصار طلبانه است.

عضو مجمع نمایندگان استان خراسان رضوی اظهار کرد: کشور از رویکردهای افراطی همواره صدمه دیده است و نظام جمهوری اسلامی نیز زیان دیده همین رفتارهاست.

زنگنه بیان داشت: زمانی شهید آوینی گفته بود هر دوی این رویکرد و رفتارها برای جامعه ما مضر است اما تفکر تحجرطلبانه به مراتب بدتر از تفکر تجددطلبانه است.

وی با تبریک فرا رسیدن روز دانشجو خطاب به دانشجویان گفت: برای صیانت از کشور با هر دوی این تفکر برخورد عقلانی داشته باشید.

گفتنی است در این نشست تعدادی از دانشجویان دانشگاه تربت حیدریه اعتراضاتی را خطاب به مسوولان کشور بیان داشته و از مجلس شورای اسلامی نیز نسبت به صدور برخی بیانیه ها انتقاد کردند.

دو هزار و ۲۰۰ نفر دانشجو در ۳۰ رشته تحصیلی با ترکیب ۶۰ درصدی بانوان در دانشگاه دولتی تربت‌حیدریه تحصیل علم می کنند.

دانشگاه علوم پزشکی، پیام نور، آزاد، فرهنگیان و علمی کاربردی دیگر مراکز علمی – آموزشی تربت حیدریه در جنوب مشهد مقدس هستند.

 

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *