تمامی مقاطع تحصیلی تهران و البرز امروز و فردا غیرحضوری است

الودگی هوای تهران

آلودگی شدید هوا سبب شد همه مقاطع تحصیلی دراستان‌های تهران و البرز امروز و فردا غیرحضوری شوند.

بر اساس مصوبات کارگروه اضطرار آلودگی هوا، امروز و فردا( ۱۹و ۲۰آذر) در تمامی شهرستان‌های استان تهران و البرز به جز دماوند و فیروزکوه مهد‌های کودک و پیش‌دبستانی‌ها تعطیل و همه مدارس در مقاطع ابتدایی و متوسطه غیرحضوری و به صورت مجازی دایر است.

همچنین فعالیت‌های ورزشی در فضا‌های باز دراین دو روز ممنوع است و از شهروندان تقاضا می‌شود از تردد غیرضروری خودداری کنند.فروش مجوز طرح ترافیک نیز طی این دو روز در شهر تهران متوقف می شود.معاون استاندار تهران از غیر حضوری شدن مدارس در مقاطع ابتدایی و متوسطه برای امروز وفردا در تمامی شهرستان‌های استان تهران به جز فیروزکوه و دماوند خبر داد.

عابد ملکی ،افزود: مهدهای کودک و پیش دبستانی‌ها در تمامی شهرستان‌های استان به جز دماوند و فیروزکوه تعطیل است.

وی تاکید کرد: فعالیت‌های ورزشی نیز در این دو روز ممنوع خواهد بود و از شهروندان درخواست می‌کنیم از ترددهای غیر ضرور خودداری کرده و در صورت لزوم حتما از ماسک مناسب “N۹۵”استفاده کنند.

به گفته ملکی، فعالیت کارخانه‌های شن و ماسه نیز تا روز دوشنبه متوقف می‌شود.بر اساس اعلام اداره کل اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش شهر تهران، با توجه به استمرار آلودگی هوا در کلانشهر تهران و طبق مصوبه کمیته اضطرار آلودگی هوای استانداری ، تمامی مقاطع تحصیلی پایتخت امروز وفردابه صورت مجازی برگزار می شود؛ اما آموزش در این دو روز در همه مدارس فیروزکوه، دماوند و رودهن حضوری است.

شایان ذکر است همه مهدهای کودک و مراکز پیش دبستانی تهران امروز و فرداتعطیل هستند.

براساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای شهر تهران، دیروز وضع هوا با رسیدن به عدد ۱۵۵به رنگ «قرمز» درآمد و برای همه آلوده بود.

بر اساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوا شاخص آلاینده «ذرات معلق کمتر از ۲.۵میکرون» روی عدد ۱۵۵یعنی شرایط ناسالم برای همه گروه‌ها قرار دارد.بر اساس دستورالعمل احتیاطی صادره از سوی شرکت کنترل کیفیت هوای شهر تهران، در این شرایط افراد مبتلا به بیماری قلبی یا ریوی، سالمندان و کودکان باید از فعالیت‌های طولانی یا سنگین خارج ازمنزل خودداری ورزند. افراد دیگر باید فعالیت‌های طولانی یا سنگین خارج از منزل را کاهش دهند.شنبه ۱۹ آذر ۱۴۰۱ روزنامه اطلاعات

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *