سازمان ملل با صدور قطعنامه ای خواستار نابودی تسلیحات اتمی اسرائیل شد

سرویس خارجی: مجمع عمومی سازمان ملل قطعنامه‌ای را که از رژیم صهیونیستی می‌خواهد تسلیحات اتمی خود را نابود کند، تصویب کرد.

مجمع عمومی سازمان ملل این قطعنامه را با ۱۴۹رأی موافق و ششرأی مخالف تصویب کرد. به‌جز نماینده اسرائیل، نمایندگان آمریکا، کانادا، میکرونزی، پالائو و لیبریا نیز به این قطعنامه رأی منفی دادند. همچنین ۲۷کشور از جمله اوکراین، هند و بسیاری از دولت‌های اروپایی به این قطعنامه رأی ممتنع دادند.رژیم صهیونیستی یکی از ۹ دولت دارنده سلاح اتمی در جهان و تنها دارنده تسلیحات هسته‌ای در منطقه غرب آسیاست و بر اساس گزارش‌‌ها، در زرادخانه خود بین ۲۰۰تا ۴۰۰کلاهک اتمی را نگهداری می‌کند. در چنین شرایطی دادستان کل دیوان کیفری بین‌المللی در لاهه اعلام کرد قصد دارد در راستای تحقیقات درباره جنایت‌های رژیم صهیونیستی، به فلسطین سفر کند.قرار است دیوان کیفری بین‌المللی تحقیقاتی را درباره جنگ رژیم صهیونیستی علیه غزه در سال ۲۰۱۴و عملیات ارتش این رژیم در کرانه باختری در سال‌های اخیر انجام دهد. شبکه عبری زبان “کان” اعلام کرد که «کریم خان» دادستان کل دیوان کیفری بین‌المللی سال ۲۰۲۳قرار است به فلسطین سفر کند اما معلوم نیست که رژیم صهیونیستی درخواست وی را قبول کند یا خیر.

گفتنی است رژیم صهیونیستی عضو دیوان کیفری بین‌المللی نیست. در خبری دیگر رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین برای اولین بار تلویحا از حمایت از عملیات نظامی علیه رژیم صهیونیستی در کرانه باختری است سخن گفت.محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در خصوص گسترش مقاومت مسلحانه و افزایش عملیاتها در کرانه باختری گفت، موافق مقاومت مسالمت آمیز است و با مقاومت نظامی مخالف است اما ممکن است در آینده نزدیک نظرش تغییر کند. وی افزود: مردم ما بسیار مظلوم هستند و به همین دلیل هر روز جوانانی کشته می‌شوند. گفتنی است عباس از زمان تصدی این پست در سال ۲۰۰۵به مخالفت با انواع اقدام نظامی علیه رژیم اسرائیل و پایبندی به مقاومت مردمی و مذاکرات مسالمت آمیز شناخته شده است.شنبه ۱۹ آذر ۱۴۰۱ روزنامه اطلاعات

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *