با حضور وزیر بهداشت؛ اولین مرکز ناباروری سطح ۲ کشور در کاشمر افتتاح شد

ایسنا/خراسان رضوی با حضور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اولین مرکز ناباروری سطح ۲ کشور در کاشمر افتتاح شد.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی یکم دیماه در مراسم افتتاح اولین مرکز ناباروری سطح ۲ کشور در کاشمر گفت: این مرکز جزو یکی از پیشرفته‌ترین مراکز درمان ناباروری کشور است.

دکتر بهرام عین‌اللهی با بیان اینکه تاکنون در دولت سیزدهم ۴۰ مرکز درمان ناباروری در کشور ایجاد شده است، خاطرنشان کرد: تا به امروز ۸۰۰ فرد نابارور در منطقه ترشیز شامل شهرستانهای کاشمر و خلیل‌آباد و بردسکن و کوهسرخ شناسایی شده و برای ۱۵ نفر نیز تشکیل پرونده شده است.

ایران ۴ میلیون زوج نابارور دارد

وی از وجود چهار میلیون زوج نابارور در کشور خبر داد و تصریح کرد: اگرچه هزینه‌های درمان ناباروری بالاست و بسیاری توان پرداخت آن را ندارند اما خوشبختانه ۹۰ درصد هزینه‌های درمان را بیمه‌ها پوشش می‌دهد و ۱۰ درصد دیگر را هم اگر نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی کمک کنند، آمادگی داریم آن را هم برداریم و درمان به طور کاملا رایگان انجام شود.

عین الهی گفت: برنامه داریم که در اکثر درمانگاه‌ها طب سنتی را داشته باشیم، در درمان بیماری‌ها طب سنتی بسیار می‌تواند کمک کند.

وی با اشاره به اینکه شهرستان کاشمر در حوزه درمان و پزشکی استعدادهای بسیار خوبی در سطح خراسان رضوی دارد، افزود: متاسفانه به دلیل سیاست‌های غلطی که قبلا وجود داشته است، کشور به سمت سالمندی حرکت می‌کند.

کشور در وضعیت بحرانی

وزیر بهداشت با بیان اینکه با کاهش رشد فرزندآوری از چهار به ١.٢ یک وضعیت بحرانی در کشور ایجاد شده است، خاطرنشان کرد: هفت سال فرصت داریم که از سالمند شدن کشور جلوگیری کنیم و کشور را به سمت جوانی سوق دهیم.

وی با بیان اینکه کشوری می‌تواند فعال باشد که جوانان فعالی داشته باشد و اگر به سمت سالمندی برود، برای آن کشور پرخطر است، گفت: مجلس شورای اسلامی قانون جوانی جمعیت را تصویب کرده و تکالیفی نیز برای دستگاه‌های ذیربط تعیین کرده است.

عین‌اللهی با اذعان به اینکه ۶٠درصد تکالیف قانون جوانی جمعیت مربوط به وزارت بهداشت است، خاطرنشان کرد: کرد: در دولت سیزدهم نیز قرارگاه جوانی جمعیت را با فرماندهی وزیر بهداشت در دولت سیزدهم ایجاد کردیم؛ به طوری که تاکنون با برگزاری ١۵ جلسه، فعالیت‌ها و مصوبات خوبی برای ایجاد جوانی انجام شده است.

وی در همین خصوص ایجاد مراکز درمان ناباروری را یکی راه حل‌های حرکت به سمت جوانی جمعیت دانست و بیان کرد: خوشحالیم که امروز مرکز درمان ناباروری سطح ٢ کشور در بیمارستان حضرت ابوالفضل(ع) کاشمر افتتاح شد.

وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اعلام اینکه تاکنون ۴٠ مرکز درمان ناباروری در سطح کشور افتتاح شده است، گفت: مرکز کاشمر دارای یک ویژگی‌هایی است که می‌تواند در سطح خوبی خدمات ارائه دهد.

وی اظهار کرد: هرچند بسیاری از عزیزان به خاطر هزینه‌ها نمی‌توانستند ناباروری خود را درمان کنند اما در این مرکز تا ۹۰ درصد هزینه‌ها توسط بیمه‌ها پرداخت می‌شود.

توزیع ۴ میلیون آنتی بیوتیک در کشور از هفته آینده

عین الهی در ادامه در خصوص ذخایر دارویی وزارت بهداشت و درمان در کشور گفت: در راستای افزایش ذخایر دارویی کشور تلاش‌های بسیار شده به طوری که در شهریورماه این ذخایر حدود ۳۳ درصد بودند که اکنون به ۵۸ درصد معادل ۲ برابر افزایش یافته و امیدواریم تا دو ماه آینده به ۱۰۰ درصد برسد.

وی بیان کرد: امیدواریم تا ۶ ماه ذخایر دارویی را بتوانیم تأمین کنیم البته منابعی برای این کار لازم داریم که شب گذشته در جلسه ستاد تنظیم بازار موضوع مطرح شد، امیدواریم ذخایر را به حدی برسانیم که همیشه بتوانیم دارو به اندازه نیاز مردم تأمین کنیم.

وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به اینکه در زمینه تأمین دارو مشکلی در کشور نداریم، اظهار کرد: از روز شنبه هفته آینده، سوم آذر، توزیع چهار میلیون آنتی‌بیوتیک در کشور آغاز می‌شود.

شناسایی ٧٣۶ زوج نابارور در کاشمر

رئیس شبکه بهداشت و درمان کاشمر در این مراسم گفت: این مرکزمی تواند به جمعیتی بالغ بر ۳۲۰ هزار نفری شهرستان کاشمر و منطقه ترشیز به صورت مستقیم و دیگر شهرهای خراسان رضوی به طور غیر مستقیم خدمات ارائه دهد.

حسن مکارم با بیان اینکه برای تجهیز این مرکز ٣٠ میلیارد ریال هزینه شده است، تأکید کرد: اگرچه این مرکز در حال حاضر در بیمارستان حضرت ابوالفضل کاشمر راه‌اندازی شده است، اما به دنبال این هستیم ساختمان اختصاصی این مرکز را احداث کنیم.

وی همچنین با اشاره به شناسایی ٧٣۶ زوج نابارور در منطقه ترشیز گفت: طی یک هفته اخیر ١۵ زوج نابارور به این مرکز مراجعه و پذیرش شدند.

وی با اذعان به اینکه خدمات سطح ٢ در این مرکز انجام و سپس برای بهره‌مندی از خدمات سطح سه به مشهد معرفی می‌شوند، خاطرنشان کرد: اینکه ٩٠ درصد هزینه‌های درمان ناباروری توسط بیمه پرداخت می‌شود، مشوق خوبی برای درمان ناباروری در زوج‌هاست.

بازدید از بزرگترین پالایشگاه گیاهان دارویی، بخش‌های مختلف ۲ بیمارستان و بلوک زایمانی و دانشکده پرستاری نیز از جمله برنامه‌های سفر وزیر بهداشت به کاشمر است.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *