معاون وزیر: وزارت میراث فرهنگی ۵۰ درصد اعتبار ساخت مجتمع‌های بین‌راهی را تامین می‌کند

تربت‌ حیدریه- ایرنا – معاون توسعه مدیریت و منابع وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: این وزارتخانه برای ۵۰ درصد تامین اعتبار ساخت مجتمع های اقامتی – رفاهی بین راهی از طریق بخش خصوصی در قالب تسهیلات کم‌بهره و بلندمدت آمادگی دارد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، «سعید اوحدی» روز جمعه در آیین آغاز عملیات اجرایی یک مجتمع رفاهی – اقامتی بین راهی در مسیر جاده ترانزیتی تربت حیدریه – مشهد، اظهار کرد: سالانه ۱۵ میلیون تردد گردشگران و زائران از این نقطه از خراسان رضوی انجام می شود که نیاز است با ورود بخش خصوصی، خدمات بیشتر و مطلوب‌تری به زائران و گردشگران ارایه شود.

وی در خصوص مجتمع رفاهی – اقامتی بین راهی مسیر تربت حیدریه – مشهد گفت: این طرح از هر نظر توجیه اقتصادی دارد و وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری نسبت به دایر کردن بازارچه صنایع دستی در این مجموعه اقدامات لازم را به عمل خواهد آورد.

رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری تربت حیدریه نیز در این آیین گفت: عملیات احداث مجتمع رفاهی- اقامی بین راهی در مسیر تربت حیدریه – مشهد در زمینی به مساحت ۱۶ هکتار و با برآورد اعتبار ۸۰۰ میلیارد تومان توسط بخش خصوصی و با حمایت دولت در مدت دو سال جرا می شود.

علی محمدی با بیان اینکه در این مجتمع گردشگری سالن سینمای کوچک، فضای بازی کودکان، سالن همایش، امکانات ورزش های آبی و بازارچه صنایع دستی و سوغات نیز ساخته می شود، افزود: برای این مجموعه ساخت ۴۰ تا ۶۰ سوئیت مهمانپذیر در نظر گرفته شده است که پیش بینی می شود در مجموع برای حدود ۷۰۰ نفر اشتغال مستقیم ایجاد شود.

وی ادامه داد: تربت حیدریه به عنوان حلقه اصلی اتصال استانهای جنوبی و جنوب شرق کشور با مشهد مقدس، از اصلی ترین معبرهای گردشگری ایران محسوب می شود.

تربت حیدریه در فاصله ۱۵۸ کیلومتری مشهد مقدس واقع شده است

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *