آماده باش بزرگ‌ترین بیمارستان کشور در موج جدید کرونا

جلسه کارگروه مدیریت درمان سویه جدید کرونا، در مجتمع بیمارستانی امام خمینی (ره)، با حضور مدیران این مجتمع برگزار شد.

به گزارش مهر، در ابتدای این نشست، امیرحسین اورندی معاون درمان مجتمع بیمارستانی امام خمینی، گفت: با توجه به تجربه‌ پیک‌های قبلی، نقشه راه برای مدیریت درمان این سویه جدید مهیا است تا در صورت نیاز برای فعال‌سازی بیشتر درمانگاه‌های سرپایی تنفسی، تریاژ بیماران مبتلابه کووید و همچنین افزایش شیفت‌های کاری کارکنان درمانی و تعیین تکلیف به موقع بیماران کووید اقدام شود.

آمار مرگ‌ومیر موج هشتم

شهنام عرشی، رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت با تأکید بر این که انتظار بالا رفتن شدید آمار مرگ‌ومیر روزانه کرونا در موج هشتم وجود ندارد، گفت: قرار نیست ورود پرواز از هیچ کشوری به ایران محدود شود، زیرا هیچ دلیل علمی برای این کار وجود ندارد و اکنون تمامی سویه‌های کرونا که در کشورهای مختلف در گردش هستند، در ایران هم وجود دارند.

وی افزود: اولویت اول ما برای مراقبت‌های مرزی، نظارت بیشتر بر مرزهای هوایی است و دستوراتی را برای تشدید نظارت‌های بهداشتی بر مسافران پروازهای ورودی به کشور، به‌ویژه مسافران هوایی کشورهایی که آمار شیوع کرونا در آنها بالا رفته است و پرواز مستقیم به ایران دارند، صادر کرده‌ایم.

عرشی با اشاره به کُندشدن روند واکسیناسیون کرونا در ایران در ماه‌های اخیر، از عموم شهروندان خواست برای تزریق دُز یادآور واکسن اقدام کنند. در این زمینه، عموم رسانه‌ها و مراجع تأثیرگذار روی افکار عمومی نیز وظیفه دارند که مردم را به تزریق دُز یادآور ترغیب کنند؛ به ویژه که عمده واکسن‌هایی که در چرخه واکسیناسیون کشورمان تزریق می‌شوند، واکسن های ایرانی هستند.

رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت ادامه داد: انتظار داریم در هفته‌های آتی، آمار مبتلایان روزانه تا حدودی بالا برود، زیرا واکسیناسیون نمی‌تواند جلوی ابتلا به کرونا را بگیرد، فقط می‌تواند شدت بیماری‌زایی و آمار مرگ‌ومیر را کاهش دهد. به همین دلیل، در موج قبلی کرونا که افراد زیادی در کشورمان واکسن زده بودند، مرگ‌ومیر بالایی از کرونا در کشورمان ثبت نشد و امیدواریم در این موج نیز همین اتفاق رخ دهد.چهارشنبه ۱۴ دی ۱۴۰۱ روزنامه اطلاعات

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *