یخ‌زدن علمک‌ سبب قطع گاز برخی مشترکان خانگی در تربت‌حیدریه شد

یخ‌زدن علمک‌ سبب قطع گاز برخی مشترکان خانگی در تربت‌حیدریه شد

تربت‌حیدریه – ایرنا – رییس شرکت گاز تربت‌حیدریه با تایید قطع گاز برخی محلات شهری و دیگر مناطق حومه این شهرستان گفت: علت آن یخ زدن علمک‌ها است و ربطی به محدودیت های ایجاد شده در مصرف گاز ندارد.

امیر فرزانه روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: شدت سرما باعث یخ زدگی برخی علمک ها و رگلاتورهای مشترکان شده است که ماموران شرکت گاز مشغول رفع مشکل هستند.

وی بیان کرد: با وجود محدودیت های ایجاد شده برای صنایع و صنوف مختلف تربت حیدریه؛ گاز بخش خانگی وصل است و به طور اساسی تمام انرژی ماموران و کارکنان شرکت گاز برای حفظ پایداری مصارف خانه های مسکونی مردم است.

رییس شرکت گاز تربت حیدریه اظهار کرد: متاسفانه برخی واحدهای صنفی تربت حیدریه همکاری لازم را با شرکت گاز ندارند و خودسرانه با دستکاری در علمک و رگلاتورها مشکلاتی را به وجود می آورند.

فرزانه با بیان اینکه این گروه از مشترکان واحدهای صنفی به اداره تعزیرات معرفی می‌شوند،گفت: با وجود مشکلات پدید آمده همچنان پایداری شبکه خانگی تربت حیدریه برقرار است و شهروندان در صورت بروز هرگونه مشکل با سامانه ۱۹۴ امداد رسانی گاز تماس بگیرند.

معاون هماهنگی امور عمرانی فرمانداری ویژه تربت‌‍ حیدریه نیز به خبرنگار ایرنا گفت: گاز واحدهای صنفی و صنعتی این شهرستان و مناطق حومه همچنان قطع است اما سوخت جایگزین برای همه بخشها پیش بینی و غالبا توزیع شده است.

سید علی موسوی افزود: گاز بخش خانگی تربت حیدریه با فشار مناسب در مدار توزیع قرار دارد، در عین حال از عموم مردم تقاضا داریم در مصرف سوخت نهایت صرفه جویی را داشته باشند.

وی از اصحاب رسانه، تشکل های مردم نهاد، ذی نفوذان جامعه و فعالان شبکه های اجتماعی خواست به تعمیم و فرهنگ‌سازی پویش “هرخانه یک اتاق گرم” کمک کنند.

معاون فرماندار تربت حیدریه ادامه داد: تمهیدات و پیش‌بینی لازم برای شرایط بحران اتخاذ شده است بر این اساس در انبارهای نهادهای امدادی همچون هلال احمر کالاهای اساسی و وسایل گرمایشی به اندازه کافی ذخیره شده است.

شماری از شهروندان تربت حیدریه امروز در تماس با دفتر ایرنا از قطع گاز خبر داده و خواستار رسیدگی مسوولان ذیربط شده بودند.

توزیع سوخت جایگزین در تربت‌حیدریه شبانه‌روزی شد

همچنین مدیر شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه تربت‌حیدریه که وظیفه توزیع سوخت را در ۱۰ شهرستان مرکزی و جنوب خراسان رضوی بر عهده دارد به خبرنگار ایرنا گفت: توزیع سوخت جایگزین نظیر نفت و گازوئیل در فروشندگی های منتخب ۲۴ ساعته شد و هیچ مشکلی در تامین نیاز مردم وجود ندارد.

جواد بلندی به رشد ۱۴ درصدی انواع فرآورده‌های نفتی طی ۹ ماهه نخست امسال در منطقه تربت حیدریه اشاره کرد و افزود: سرمای کم سابقه زمستان امسال هیچ وقفه ای در حوزه سوخت‌رسانی ایجاد نکرده است .

شرکت ملی پخش فراورده‌های نفتی منطقه تربت‌حیدریه یکی از مناطق ۳۷ گانه شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران است که از سال ۱۳۳۹ شمسی به خط لوله نفت سراسری متصل است و چهار ناحیه مشتمل بر ۱۰ شهرستان تربت‌حیدریه، مه‌ولات، زاوه، خواف، رشتخوار، کاشمر، خلیل‌آباد، کوهسرخ، گناباد و بجستان را زیرپوشش دارد.

تربت حیدریه در ۱۵۰ کیلومتری جنوب مشهد مقدس؛ قطب کشاورزی و معدنی استان خراسان رضوی محسوب می شود.

بارش برف به ارتفاع ۱۰ تا ۲۰ سانتی متر و کمینه دمای ۲۰ درجه زیر صفر طی چند روز اخیر مشکلات زیادی را برای مردم تربت حیدریه همچون دیگر نقاط خراسان رضوی پدید آورد که از جمله تبعات آن می توان به خسارت گسترده در مزارع کشاورزی و باغات شهرستان اشاره کرد.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *