اعتصاب فرودگاه برلین را تعطیل کرد

فرودگاه المان

تهران – ایرنا – همه پروازهای فرودگاه براندنبورگ برلین پایتخت آلمان از بامداد چهارشنبه، در پی اعتصاب یک روزه کارکنان برای برای افزایش دستمزدها لغو شد

به گزارش ایرنا از خبرگزاری رویترز؛ نزدیک به ۳۰۰ پرواز نشست و برخواست برای نزدیک به ۳۵ هزار مسافر برای امروز، برنامه ریزی شده بود.

اتحادیه کارگری “ور. دی” از کارکنان فرودگاه شاغل در خدمات زمینی، امنیت هوانوردی و شرکت فرودگاه خواست که به علت نبود پیشرفت کافی در سه مذاکره هم زمان برای حل اختلاف بر سر افزایش دستمزدها، دست از کار بکشند.

نزدیک به ۶ هزار کارگر و کارمند فرودگاه براندنبرگ، عضو این اتحادیه هستند که خواستار افزوده شدن ۵۰۰ یورو به حقوق و دستمزد ماهانه اعضای خود شده است.

“انریکو روئمکر” نماینده این اتحادیه با ابراز امیدواری به کافی بودن فشار بر کارفرما، هدف از این جنبش را درآوردن مذاکرات از بن بست، عنوان کرد.

وی افزود: شرکت اداره کننده فرودگاه، پیشنهاد مذاکره گروهی ۲۴ ماهه برای افزایش دستمزد تا سه درصد در اول ژوئن و ۲ درصد دیگر در ماه مه سال آینده ارایه کرده، که به گفته او با توجه به نرخ بالای تورم و ثابت ماندن دستمزد و حقوق کارکنان این بخش برای چندین سال، این پیشنهاد، به نواختن سیلی بر صورت همکارانش همانند است.

قرار است ارزیابی اقتصادی سالانه دولت آلمان امروز منتشر شود که به گفته یک منبع آگاه، نرخ تورم در پیش نویس این ارزیابی برای سال جاری ۶ درصد و برای ۲۰۲۴ میلادی ۲.۸ درصد برآورد شده است.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *