هشدار نخست وزیر پیشین تل آویو در مورد خطر جنگ داخلی

هشدار نخست وزیر پیشین تل آویو در مورد خطر جنگ داخلی

تهران- ایرنا- نفتالی بنت نخست وزیر اسبق رژیم صهیونیستی که با “یائیر لاپید” سکان حکومت را بطور چرخشی در دوره گذشته در سرزمین‌های اشغالی در دست داشتند، دوشنبه شب نسبت به وقوع خطر جنگ داخلی در سرزمین‌های اشغالی هشدار داده است.

به گزارش ایرنا از “المیادین”، بنت گفت: خطر واقعی برای جنگ داخلی در اسرائیل وجود دارد.

این سخنان ساعاتی پس از آن روی می دهد که اسحاق هرتزوگ رئیس رژیم صهیونیستی نیز با انتقاد از اصلاحات قضایی کابینه راست و افراطی بنیامین نتانیاهو تاکید کرد که رژیم صهیونیستی در آستانه جنگ داخلی است.

هرتزوگ خطاب به صهیونیست ها افزود: ما در آستانه یک جنگ داخلی هستیم و انفجار بشکه باروت نزدیک تر از هر زمان دیگری شده است و شما (برای پایان اختلافات) خواهش می کنم زیرا به اندازه کافی تهدیدات خارجی داریم و هر نوع خشونت علیه سران صهیونیست و حامیان آنها خط قرمز است.

رئیس رژیم صهیونیستی خاطرنشان کرد که این رژیم درحال سپری کردن روزهای سرنوشت ساز بوده و حرف هایی که اکنون می زنم پر از درد است، هفته های گذشته تمام تلاش خود را کردم تا به یک توافق فراگیر برسیم، همه باید بدانند که اگر یک طرف پیروز شد و طرف دیگر شکست خورد بدین معناست که حکومت شکست خورده است.

دامنه تظاهرات اعتراضی هفتگی علیه نتانیاهو اخیرا گسترش یافت و ده‌ها شهر از شمال تا جنوب فلسطین اشغالی از جمله تل آویو، حیفا، قدس اشغالی، بئر السبع، ریشون لتسیون و هرتزلیا صحنه تظاهرات علیه کابینه راست افراطی بود.

بر اساس این گزارش، هزاران نفر شنبه شب گذشته در میدان «هبیما» شهر تل آویو تجمع کرده و علیه نتانیاهو و تلاش‌های کابینه او برای تضعیف دستگاه قضایی رژیم صهیونیستی اعتراض کردند. همچنین ده‌ها هزار نفر نیز در راهپیمایی اعتراضی به سمت خیابان «کابلان» در تل آویو شرکت داشتند.

برگزار کنندگان تظاهرات در تل آویو اعلام کردند که شمار شرکت کنندگان در تظاهرات این هفته، بیشتر از تظاهرات شنبه گذشته بود.

این تظاهرات‌ها در سایه جدال شدید بین ائتلاف کابینه راست افراطی به ریاست نتانیاهو و جناح اپوزیسیون به ریاست «یائیر لاپید» نخست وزیر پیشین رژیم صهیونیستی برگزار شده است.

سران اپوزیسیون رژیم صهیونیستی اصلاحات قضایی کابینه نتانیاهو را برای تضعیف دستگاه قضایی و تلاش نتانیاهو برای جلوگیری از محاکمه خود به خاطر سه پرونده فساد مالی و رشوه خواری می دانند و معتقدند که این اقدامات کابینه، رژیم صهیونیستی را به سمت درگیری و جنگ داخلی و فروپاشی تدریجی سوق خواهد داد.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *