اسفندیار فیاضی شاعر قدیمی و محلی سرای گنابادی دار فانی را وداع گفت

شاعر قدیمی و محلی سرای گنابادی دار فانی را وداع گفت

گناباد-ایرنا- رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی گناباد گفت: اسفندیار فیاضی شاعر قدیمی و محلی سرای این شهرستان چهارشنبه شب دار فانی را وداع گفت.

جواد عبداللهی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این شاعر قدیمی گنابادی که همه او را با شعرهایی به گویش گنابادی و طنز می شناختند بعد از طی کردن یک دوره بیماری در سن ۸۲ سالگی دعوت حق را لبیک گفت.

وی ادامه داد: این شاعر و پیشکسوت گنابادی چندین کتاب شعر را به خصوص به لهجه گنابادی به رشته تحریر در آورده و آخرین اشعار او با عنوان “کلیژد” نیز آماده انتشار بوده است.

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی گناباد گفت: آن مرحوم یکی از چهره های برجسته و خادم نمونه فرهنگ عمومی در عرصه اعتلای فرهنگ،لهجه وزبان بومی بود که آثار و نامش برای همیشه در یاد ها خواهدبود.

فرماندار گناباد هم گفت: مرحوم فیاضی شاعر متعهد، متدیّن، متواضع و خوش ذوق گنابادی بود که با فوت وی این شهرستان یکی از ذخیره های ارزشمند فرهنگ و هنر خود را از دست داد.

رضا نصیری گفت: این شاعر متعهد گناباد در مدت عمر خود با سرودن اشعار محلی، تلاش‌های خالصانه ای در جهت پاسداشت فرهنگ بومی شهرستان داشته و سهم بسزایی در عرصه فرهنگ و هنر گناباد ایفا کرد.

مرکز شهرستان گناباد در فاصله ۲۸۷ کیلومتری جنوب مشهد واقع است.

 

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *