اعدام اولین قاتل زنجیره‌ای ایران در میدان توپخانه ، او کودکان را می‌کشت و جسدشان را در چاه‌های جنوب تهران می‌انداخت.

با ورودش به ایران این‌بار در اینجا به قتل کودکان روی می‌آورد. او کودکان را می‌کشت و جسدشان را در چاه‌های جنوب تهران می‌انداخت.
تاریخ انتشار: ۱۲:۳۹ – ۰۹ اسفند ۱۴۰۱

یکی از اعدام‌های مهمی که در میدان توپخانه انجام شده و در آن روزگار در خاطر مردم ثبت می‌شود، اعدام اصغر قاتل است.

اصغر قاتل

به گزارش همشهری آنلاین، «علی‌اصغر بروجردی»، معروف به اصغر قاتل، فردی ایرانی که مدت‌ها در عراق مانده بود، در دوره‌ای رعب و وحشت زیادی در دل مردم می‌اندازد. او اولین قاتل زنجیره‌ای ایران است که قربانیانش کودکان بودند.

سلول زندان

سلول اصغر قاتل در زندان قصر

او در سال ۱۲۷۲ هجری شمسی به دنیا آمد. پدربزرگش، زلفعلی، راهزنی بود که در بروجرد، ملایر و اراک کاروان‌ها را غارت می‌کرد و در این راه اگر لازم بود آدم هم می‌کشت. پدر اصغر نیز علی میرزا، از دزدی و آدم کشتن، بهره‌ای وافر برده بود. مشهور است که ۴۰ نفر را به دست خود به قتل رسانده بود و تحت تعقیب پلیس ناچار به همراه خانواده به بغداد گریخت، اما روایت دیگری نیز وجود دارد که او به دست قزاق‌ها در ایران کشته شد و خانواده‌اش به عراق رفتند.

علی اصغر بروجردی

اصغر ۲ برادر به نام‌های رضا و تقی و یک خواهر داشت. یکی از برادرانش در بغداد قهوه‌خانه‌ای به پا کرد و اصغر نیز نزد او مشغول به کار شد. او طی زندگی در عراق داستان قتل‌هایش را آغاز می‌کند؛ در این کشور ۲۵ کودک را به قتل می‌رساند و پس از مدت‌ها تحمل حبس از زندان آزاد می‌شود و بار دیگر دست به ارتکاب قتل کودکی دیگر می‌زند و بلافاصله از عراق به ایران فرار می‌کند.

اعدام قاتل کودکان

با ورودش به ایران این‌بار در اینجا به قتل کودکان روی می‌آورد. او کودکان را می‌کشت و جسدشان را در چاه‌های جنوب تهران می‌انداخت.

طولی نمی‌کشد که گزارش‌های متعددی به پلیس مبنی بر پیدا کردن سر‌های بریده در کوره‌ها و قنات‌های منطقه شترخان تهران می‌رسد و این اخبار باعث ایجاد وحشت فراوان در پایتخت می‌شود. اما بالاخره در سحرگاه چهارشنبه ۶ تیر ۱۳۱۳ حکم اعدام او در میدان توپخانه و در مقابل تشکیلات نظمیه مملکتی اجرا می‌شود. می‌گویند او ابتدا شوخ و سر حال بود، اما با مشاهده طناب دار در هم شکست و بنا بر اظهارات حاضران گفت در صورت آزادی، ۲ گوسفند برای قربانی نذر خواهد کرد.

اعدام

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *