تربت‌حیدریه به قطب علوم مهندسی در خراسان رضوی تبدیل می‌شود

تربت‌حیدریه به قطب علوم مهندسی در خراسان رضوی تبدیل می‌شود

تربت‌حیدریه- ایرنا- رییس دانشگاه تربت‌حیدریه با اشاره به اهمیت ششمین کنفرانس ملی کاربرد فناورهای نوین در علوم مهندسی به میزبانی این دانشگاه گفت: دانشگاه تربت‌حیدریه به قطب علوم مهندسی در خراسان رضوی تبدیل خواهد شد

به گزارش خبرنگار ایرنا، دکتر عباس خاشعی‌سیوکی روز سه‌شنبه در آیین آغاز به کار ششمین کنفرانس ملی کاربرد فناوری‌های نوین در علوم مهندسی فزود: مهمترین هدف و دستاورد نهایی از برپایی چنین کنفرانسی، ایجاد دانشکده فناوری‌های نوین در دانشگاه تربت حیدریه است.

وی بیان کرد: اکنون گروه‌های آموزشی مهندسی شامل عمران، کامپیوتر، صنایع، مکانیک و برق در دانشگاه تربت حیدریه فعال است و بنا داریم برای تکمیل این زنجیره علمی، چند رشته مهندسی دیگر را به رشته‌های علمی دانشگاه تربت حیدریه بیافزایم.

رییس دانشگاه تربت حیدریه تصریح کرد: همه این موفقیت‌ها مرهون حضور تیم علمی از ورزیده‌ترین استادان دانشگاه و همچنین اعضای بنیاد خیران حامی دانشگاه است که در راستای گسترش کمی و کیفی این محیط علمی تاکنون از هیچ کوششی دریغ نورزیده‌اند.
وی گفت: ششمین کنفرانس ملی کاربرد فناوریهای نوین در علوم مهندسی با هدف فراهم کردن زمینه مناسب برای کنکاش، تبادل افکار، اندیشه‌های محققان، استادان مدیران، کارشناسان و خبرگان علمی و صنعتی برای شناخت اصولی و گسترده متقابل صنعت و دانشگاه، برگزار شده‌ است.

وی محورهای همایش مزبور راشامل را انرژی، خودرو، رباتیک، فناوری اطلاعات، مهندسی در رشته‌های برق، صنایع، کامپیوتر، مکانیک، هوافضا، نانوتکنولوژی، آب، ژنتیک،معماری و شهرسازی، هوش مصنوعی، طبیعت و کشاورزی عنوان کرد.

شایان ذکر است: از مجموع ۱۳۰ مقاله رسیده به دبیرخانه، صد مقاله پذیرفته شد که از این تعداد ۳۰ مقاله به صورت سخنرانی در قالب ۶ میزگرد و بقیه و در قالب پوستر ارایه می‌شود.

ششمین کنفرانس ملی کاربرد فناوری‌های نوین در علوم مهندسی صبح امروز در تربت حیدریه آغاز شد و تا فردا، چهارشنبه ادامه دارد.

در دانشگاه تربت‌حیدریه اکنون ۲ هزار و ۲۰۰ نفر دانشجو که ۶۰ درصدشان خانم هستند در ۳۰ رشته مشغول تحصیل می‌باشند که شامل ۲۲ رشته کاردانی و کارشناسی پیوسته و ناپیوسته و ۱۱ رشته کارشناسی ارشد است.
۱۵۰ نفر از این دانشجویان در مقطع کارشناسی ارشد مشغول تحصیل می‌باشند.
در این دانشگاه گروه‌های آموزشی تولیدات گیاهی شامل اقتصاد کشاورزی، مرتع و آبخیزداری، گیاهان دارویی و بیوتکنولوژی، گروه‌های آموزشی مهندسی شامل عمران، کامپیوتر، صنایع، مکانیک و برق و همچنین گروه علوم انسانی شامل باستان شناسی و علوم سیاسی فعال هستند.
تعداد استادان این دانشگاه شامل ۲۱۰ نفر استاد مدعو و ۴۰ نفر استاد ثابت است.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *