جشن نوروزگاه با هدف شادی و نشاط عمومی در تربت‌حیدریه برگزار شد

جشن نوروزگاه با هدف شادی و نشاط عمومی در تربت‌حیدریه برگزار شد

تربت‌حیدریه – ایرنا – ششمین جشن نوروزگاه تربت حیدریه طی سالهای اخیر در محوطه رباط طبسی مجموعه فرهنگی – تاریخی قطب‌الدین حیدر این شهرستان برگزار ‌شد.

رییس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی تربت‌حیدریه دوشنبه شب در حاشیه این آیین که علاوه بر شهروندان، مسوولان محلی و گردشگران نوروزی نیز حضور داشتند، به خبرنگار ایرنا گفت: جشن نوروزگاه طبق سنت سال‌های قبل اما با رویکرد رمضانی برگزار شد.

علی محمدی افزود: بر این اساس از حاضران با ضیافت افطار پذیرایی شد و مراسم جشن بعد برپایی نماز جماعت تا پاسی از شب ادامه خواهد داشت.

دبیر ستاد خدمات سفر تربت حیدریه ادامه داد: هدف از برگزاری جشن‌های نوروزگاه، احیای آداب و سنن ملی و محلی مرتبط با نوروز، تقویت روحیه نشاط و شادابی جامعه و آشنایی نسل جدید با فرهنگ غنی نیاکان و نیز جذب گردشگر است.

محمدی اضافه کرد: در این آیین بسیاری از بازی‌های بومی محلی، موسیقی فولکلور و غذاهای سنتی روستاهای تربت حیدریه عرضه و به نمایش گذاشته شد.

به گزارش ایرنا تربت حیدریه از شهرستان های مهم و بزرگ خراسان رضوی در ۱۵۰ کیلومتری جنوب مشهد مقدس به عنوان معبر مهم گردشگری شرق کشور حدود ۴۰۰ اثر تاریخی و جاذبه گردشگری دارد که ۹۰ مورد آن در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.

مسافران و زائران استان‌های جنوبی و جنوب شرقی کشور همچون بندرعباس، اصفهان، فارس، یزد، کرمان، سیستان و بلوچستان و خراسان جنوبی برای گذر به مشهد مقدس باید از تربت حیدریه عبور کنند از این رو جاذبه‌های گردشگری این شهرستان همچون مجموعه فرهنگی تاریخی قطب‌الدین حیدر و رباط طبسی با استقبال گردشگران مواجه است.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *