هزاران سوئدی در اعتراض به پیوستن کشورشان به ناتو دست به اعتراض زدند:چراکه مالیات ها افزایش می یابد و بودجه سوئد به جای آموزش و مراقبت های اجتماعی صرف تامین مالی ماشین جنگی ایالات متحده آمریکا خواهد شد.

هزاران سوئدی در اعتراض به پیوستن کشورشان به ناتو دست به اعتراض زدند

تهران – ایرنا – هزاران نفر از شهروندان سوئد در اعتراض به تصمیم دولت استکهلم جهت پیوستن به پیمان آتلانتیک شمالی موسوم به ناتو که ابزاری نظامی در دست واشنگتن است، دست  به تظاهرات زدند.

به گزارش روز یکشنبه ایرنا، تارنمای خبری اسپوتنیک با انتشار این خبر نوشت:این درحالی است که پیوستن سوئد به این پیمان نظامی هنوز از سوی پارلمان کشورهای مجارستان و ترکیه درحال بررسی است، اما فنلاند که همزمان با سوئد درخواست عضویت این پیمان را در ماه مه ۲۰۲۲ داده بود توانست در ۳۱مارس(۱۱ فروردین ۱۴۰۲) و پس از تصویب این درخواست از سوی ۳۰پارلمان کشورهای عضو این پیمان، رسما به عضویت ناتو درآید.

این گزارش می افزاید: بنابر اعلام پلیس سوئد، بین ۲تا۲هزار ۵۰۰نفر از معترضان سوئدی روز شنبه (روز گذشته) در اعتراض به پیوستن کشورشان به این پیمان نظامی و همچنین در مخالفت با برگزاری رزمایش «شفق۲۰۲۳» به میزبانی سوئد؛ در شهر گوتنبرگ، تظاهرات کردند.

بنابراین گزارش معترضان سوئدی با حمل پلاکاردهایی با شعاره «نه به ناتو» درخیابان های این شهر راهپمایی کردند.

هزاران سوئدی در اعتراض به پیوستن کشورشان به ناتو دست به اعتراض زدند

ناتو ابزار نظامی آمریکا

تارنمای خبری اسپوتینک درادامه این گزارش نوشت: معترضان ناتو را ماشین جنگی ایالات متحده آمریکا دانسته و ابراز نگرانی کردند که این اتحاد، سوئد را به درگیری های بیشماری سوق خواهد داد.

معترضان سوئدی همچنین دراین تظاهرات ابراز نگرانی کردند که با پیوستن کشورشان به ناتو، آنگاه کشورهای حوزه شمال اروپا، حالت (منطقه) عاری از سلاح هسته ای را از دست خواهد داد و قلمرو این کشور می تواند در صورت وقوع یک جنگ اتمی، به یک هدف تمام عیار بدل شود.

نگرانی از صرف مالیات در هزینه های جنگی

هزاران سوئدی در اعتراض به پیوستن کشورشان به ناتو دست به اعتراض زدند

بنابراین گزارش از دیگر نگرانی مخالفان سوئدی از پیوستن کشورشان به ناتو، صرف مالیات دهندگان سوئدی به هزینه های جنگی است که ناتو به این کشور تحمیل خواهد کرد، چراکه مالیات ها افزایش می یابد و بودجه سوئد به جای آموزش و مراقبت های اجتماعی صرف تامین مالی ماشین جنگی ایالات متحده آمریکا خواهد شد.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *