رشیدی در گفت‌وگو با ایلنا: فاطمی امین یکی از مخالفان جدی واردات خودروهای کارکرده بود اما در آستانه استیضاح تغییر نظر داده/ به یقین رسیدم که برخی نمی‌خواهند قیمت خودرو کاهش پیدا کند

نماینده مردم مرودشت در مجلس گفت: یکی از مخالفان جدی واردات خودروهای کارکرده آقای فاطمی امین بود اما امروز می‌بینیم که در آستانه استیضاح نظرش تغییرکرده و صحبت از تلاش برای صدور مجوز واردات خودرهای کارکرده مطرح می‌کند.

فاطمی امین یکی از مخالفان جدی واردات خودروهای کارکرده بود اما در آستانه استیضاح تغییر نظر داده/ به یقین رسیدم که برخی نمی‌خواهند قیمت خودرو کاهش پیدا کند

جلال رشیدی کوچی نماینده مردم مرودشت و عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، در پاسخ این سوال که «اولین بار استیضاح زمستان ۱۴۰۰ و چند ماه بعد از آغاز به کار دولت مطرح شد، سوال این است که با عدم استیضاح فاطمی امین در همان زمان و ادامه مدیریت ایشان طی یکسال و نیم گذشته چه میزان خسارت را در این دوره زمانی شاهد هستیم؟»، گفت: البته من نمی‌گویم زمستان ۱۴۰۰ و سه ماه بعد از آغاز به کار دولت، ولی اگر همان استیضاحی که ۶ ماه قبل به صحن آمد و ما استدلال می‌کردیم که آقای فاطمی امین توانایی مدیریت مجموعه‌‌اش را ندارد و این وعده‌هایی که بیان می‌کند، موضوعاتی است که نمی‌تواند به آن عمل کند را دوستان از ما می‌پذیرفتند و آن زمان استیضاح انجام می‌شد به نظر من شاید شاهد اتفاقات دیگری بودیم.

وی ادامه داد: من در جلسات مختلف شرکت می‌کردم و اطلاع دارم که یکی از مخالفان جدی واردات خودروهای کارکرده آقای فاطمی امین بود اما امروز می‌بینیم که در آستانه استیضاح ایشان نظرش تغییرکرده و صحبت از تلاش برای صدور مجوز واردات خودرهای کارکرده مطرح می‌کند.

نماینده موافق استیضاح وزیر صمت همچنین تصریح کرد: اگر ما صحبت از استیضاح و مسائل این‌چنینی می‌کنیم، علت آن لجبازی با دولت نیست، بلکه برعکس می‌خواهیم به دولت کمک کنیم و رضایتمندی مردم را به دست بیاوریم. من فکر می‌کنم اگر فاطمی هم برود و هرکسی بیاید که بخواهد با همین دست‌فرمان فاطمی امین پیش برود بازهم تغییری در کار اتفاق رخ نخواهد داد؛ لذا به همین خاطر یک طرح دوفوریتی را آماده کردیم که بحث واردات خودروهای کارکرده را به دولت تکلیف کنیم.

رشیدی کوچی در پاسخ به این سوال که «چرا دولت علیرغم نزدیکی و همگرایی میان دو قوه در بحث واردات خودرو با مجلس همراه و همفکر نیست؟»، عنوان کرد: به این خاطر که تصمیمات حوزه خودرو در اختیار دولت نیست، در اختیار مافیای خودرو است؛ خیلی‌ها به ما می‌گویند که از این مافیا اسم ببر، مافیا یک شخص نیست یک جریان است. دولت به راحتی می‌تواند با این‌ها مقابله کند و این کار یک تصمیم و اجرای شجاعانه از سوی وزیر صمت یا رئیس جمهور را می‌خواهد.

وی افزود: من مدتی قبل با وزیر صمت صحبت می‌کردم، به او گفتم که این بهانه‌ها پذیرفتنی نیست، شما به عنوان کسی که در رأس وزارتخانه هستید باید بروید محضر رئیس‌جمهور و بگویید که این مشکل در کشور وجود دارد و فلان راه حل را نیاز دارد، من می‌خواهم این کار را انجام دهم و شما به عنوان رئیس‌جمهور به من اختیارات بدهید و دستورات لازم را بدهید که این کار انجام شود؛ متاسفانه این شجاعت وجود ندارد.

نماینده مردم مرودشت در پاسخ به این سوال که «علیرغم حمایت ویژه دولت و رییس‌جمهور و دریافت اختیارات ویژه که رئیس قوه قضاییه به آن اشاره کرد، چرا فاطمی امین هنوز موفق به انجام کار مفید و مناسبی نشده، نمی‌خواهد یا نمی‌تواند؟» گفت: هم ناتوانی و هم نخواستن، من در حوزه خودرو به این یقین رسیدم که یک عده‌ای نمی‌خواهند قیمت خودرو کاهش پیدا کند و نمی‌خواهند مردم راحت باشند.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *