نمایشگاه دستاوردهای هنرجویان تربت‌حیدریه در هفته معلم برپا شد

نمایشگاه دستاوردهای هنرجویان تربت‌حیدریه در هفته معلم برپا شد

تربت‌حیدریه- ایرنا – نمایشگاه دستاوردهای هنرجویان و دانش‌آموزان شهرستان تربت‌حیدریه به مناسبت هفته گرامیداشت مقام معلم روز سه‌شنبه در مزار قطب‌الدین حیدر این شهرستان، گشایش یافت.

معاون آموزش متوسطه اداره آموزش و پرورش تربت‌حیدریه در حاشیه آیین برپایی این نمایشگاه به خبرنگار ایرنا گفت: در نمایشگاه دستاوردهای هنرجویان، دانش‌آموزان مقطع متوسطه اول دبیرستانی و هنرجویان فنی‌حرفه‌ای و کاردانش این خطه آخرین دستاوردهای خود را در رشته‌های فنی، مهندسی، معماری، مکانیک، نرم‌افزار و سخت‌افزار، هنر، خیاطی، آشپزی، شیرینی‌پزی و دیگر رشته‌های فنی و کاردانش در معرض دید علاقه‌مندان قرار داده‌اند.

محمد محمودی با بیان اینکه سه روز نخست نمایشگاه به آثار دانش‌آموزان و هنرجویان دختر اختصاص دارد، افزود: شنبه هفته آینده نیز به مدت سه روز دانش‌آموزان و هنرجویان پسر دست‌سازه‌ها و توانمندی‌های خود را در همین مکان در معرض دید والدین و علاقه‌مندان قرار خواهند داد.

وی هدف از برپایی نمایشگاه دستاوردهای هنرجویان شهرستان تربت حیدریه را آشنایی خانواده‌ها و به خصوص دانش‌آموزان سال نهم با تنوع رشته‌های تحصیلی موثر در آینده شغلی آنها و نیز بهره‌گیری از مشورت مربیان و هنرآموزان در زمینه رشته‌های فنی و هنری عنوان کرد.
معاون آموزش متوسطه اداره آموزش و پرورش تربت‌حیدریه با بیان اینکه اشتغال یکی از مشکلات کنونی و دغدغه اصلی مسوولان است، بیان کرد: برپایی چنین نمایشگاه‌هایی می‌تواند در انتخاب رشته تحصیلی مناسب و به تبع آن اشتغال آینده دانش‌آموزان، نقش بسیار مثبتی داشته‌ باشد.
وی در ادامه گفت: اکنون ۱۹ هزار دانش‌آموز در مقطع متوسطه در شهرستان تربت حیدریه تحصیل می کنند که نیمی از آنها در مقطع متوسطه اول و نیم دیگر در مقطع متوسطه دوم، فنی‌حرفه‌ای و کار دانش مشغول هستند.
محمودی بیان داشت: از این تعداد سه هزار و ۵۰۰ نفر در فنی حرفه‌ای و کار دانش و بقیه در متوسطه نظری تحصیل می کنند.
وی اظهار کرد: این دانش‌آموزان در ۵۶ دبیرستان متوسطه اول، ۲۴ دبیرستان متوسطه دوم و ۱۴ هنرستان فنی‌حرفه‌ای و کاردانش مشغول تحصیل هستند.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *