ماهاتیر محمد: با اقدامات ضد روسی آمریکا، بشریت به سمت جنگ جهانی می‌رود

 

ماهاتیر محمد، نخست‌وزیر سابق مالزی می‌گوید که مقامات ایالات متحده با کمک به ظهور دو بلوک متخاصم، بشریت را به سمت یک جنگ جهانی سوق می‌دهند.

به گزارش ایسنا، ماهاتیر ۹۷ ساله در مصاحبه با روزنامه گلوبال تایمز گفت: ایالات متحده برای ترغیب کشورهای دیگر برای پیوستن به اقدام علیه روسیه تلاش خواهد کرد و روسیه هم مجبور می‌شود تا کشورهای دوست که از آن حمایت کنند، پیدا کند. در نتیجه، رویارویی میان بلوک شرقی و بلوک غربی رخ خواهد داد. و این تشدید خواهد شد و تبدیل به یک جنگ جهانی می‌شود.

این سیاستمدار کارکشته مالزی همچنین خاطرنشان کرد، جنگ در اوکراین که توسط غرب برانگیخته شده، در حال حاضر کل جهان را تحت تأثیر قرار داده است. او گفت که این وضعیت پیچیده منجر به افزایش هزینه برای کالاهای اساسی در سراسر جهان شده است و بر حمل و نقل غلات تأثیر منفی می‌گذارد.

ماهاتیر محمد گفت: دعوت از اوکراین برای پیوستن به ناتو یک اقدام تحریک‌آمیز است. در واقع اگر اوکراین عضو ناتو نشود، فکر می‌کنم روسیه کمتر احساس خطر ‌کند و هیچ تقابلی وجود نخواهد داشت. اما زمانی که این روند آغاز شود، روسیه اقدامات پیشگیرانه انجام خواهد داد.

نخست‌وزیر پیشین مالزی گفت که کشورهای عضو ناتو به صورت مستقیم درگیر جنگ روسیه – اوکراین نیستند چون اوکراین عضوی از این ائتلاف نظامی نیست. با این حال ماهاتیر محمد گفت که بن‌بست با روسیه عمیقا به کشورهای عضو ناتو لطمه می‌زند.

ماهاتیر محمد تاکید کرد: در آخر، آنها (روسیه و اوکراین) باید راه‌حل‌هایی برای سازش بیابند. برای آنها بهتر است که با یکدیگر مذاکره کنند، گفت‌وگو داشته باشند و صحبت کنند.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *