کندی جونیور: آمریکا در اوکراین آزمایشگاه‌های بیولوژیک دارد

یک نامزد انتخابات درون حزبی دموکرات‌های آمریکا گفت، واشنگتن بالغ بر ۱۱۳ میلیارد دلار کمک برای اوکراین صرف کرده در حالی که همزمان دسترسی میلیون‌ها شهروند آمریکایی به کمک‌های غذایی و بیمه بهداشت و درمان را سلب کرده است.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، رابرت اف. کندی جونیور، نامزد رقابت درون حزبی دموکرات‌های آمریکا برای تعیین نامزد نهایی حزبی در انتخابات ۲۰۲۴ در مصاحبه‌ای با تاکر کارلسون، مجری سابق شبکه فاکس نیوز گفت: “ما ۱۱۳ میلیارد دلار کمک را برای اوکراین ارسال می‌کنیم… چطور می‌توانیم چنین کاری کنیم وقتی که دسترسی ۳۰ میلیون آمریکایی را به کوپن‌های غذا و دسترسی ۱۵ میلیون آمریکایی را به بیمه بهداشت و درمان قطع کرده‌ایم.”

این کاندیدای ریاست جمهوری حزب دموکرات بیان کرد، اوکراین اکنون نقش “نیروی نیابتی” را برای تقابل ابرقدرتها پیدا کرده است.

اوکراین از زمان شروع “عملیات نظامی ویژه” ارتش روسیه در فوریه ۲۰۲۲ در این کشور، میلیاردها دلار وام و کمک را از سوی متحدانش دریافت کرده است.

آمریکا به تنهایی بیش از ۱۰۰ میلیارد دلار کمک نظامی، اقتصادی و بشردوستانه به اوکراین عرضه کرده است. روسیه مکررا به کشورهای ارسال کننده کمک تسلیحاتی برای اوکراین اخطار داده که چنین کمکهایی را هدف مشروع حمله در نظر خواهد گرفت.

سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه اخیرا گفت، این که کشورهای ناتو “اوکراینی‌ها را آموزش داده و تسلیح می‌کنند به مثابه مداخله مستقیم آنها در جنگ است.”

کندی جونیور همچنین اظهار داشت که آمریکا در اوکراین آزمایشگاه‌های بیولوژیک دارد زیرا در حال توسعه سلاح‌های زیستی است.

وی گفت: “برای مطالعه و ساخت این سلاح‌ها از انواع فناوری زیست‌شناسی مصنوعی جدید CRISPR و روش‌های مهندسی ژنتیک استفاده می‌کنند که برای نسل قبلی در دسترس نبود.

در سال ۲۰۰۱، ایالات متحده دوباره شروع به سرمایه گذاری مبالغ هنگفتی در ساخت سلاح های زیستی کرد، اما نگران بود زیرا “نقض کنوانسیون ژنو جرم است”، به این دلیل آنها مدیریت ایمنی بیولوژیکی را به یکی از نهادهای وزارت بهداشت محول کردند”.

کندی افزود که هر طراحی و ساخت سلاح زیستی نیاز به واکسن دارد، زیرا در صورت استفاده از سلاح‌های زیستی، در “۱۰۰ درصد موارد” احتمال نتیجه معکوس وجود دارد.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *