اعتراف دیرهنگام فرمانده کل ارتش اوکراین: هیچ پیشرفتی در ضدحمله حاصل نخواهد شد

اعتراف دیرهنگام فرمانده کل ارتش اوکراین: هیچ پیشرفتی در ضدحمله حاصل نخواهد شد

تهران- ایرنا- «والری زالوژنی» فرمانده کل ارتش اوکراین امروز (پنج‌شنبه) در سخنانی که برخی رسانه‌های اروپایی آن را شکست ضدحمله کی‌یف تعبیر کردند، اعتراف کرد که نیروهای مسلح اوکراین بدون «جهش فناوری در مقیاس بزرگ» قادر به تغییر وضعیت در میدان نبرد نیستند و درگیری به بن‌بست رسیده است.

به گزارش روز پنج شنبه ایرنا به نقل از اسپوتنیک، زالوژنی در مصاحبه با نشریه اکونومیست این مطلب را اعلام و در عین حال خود این نشریه نیز خاطرنشان می‌کند که هنوز هیچگونه تغییر انقلابی در کیفیت تجهیزات نظامی اوکراین انتظار نمی رود.

زالوژنی گفت: مانند جنگ جهانی اول، ما به سطحی از توسعه فناوری رسیده ایم که ما را در بن بست قرار می دهد. ظاهراً پیشرفت عمیق و زیبایی حاصل نخواهد شد.

او معتقد است که چهار ماه ضد حمله باید برای «رسیدن به کریمه، جنگ در کریمه، بازگشت از کریمه» کافی باشد.

زالوژنی خاطرنشان کرد که با این حال در عوض، واحدهای نیروهای مسلح اوکراین در میادین مین گذاری شده گیر کردند و تجهیزات غربی توسط توپخانه روسیه منهدم شد.

فرمانده کل نیروهای مسلح اوکراین گفت: در ابتدا فکر کردم که مشکلی در فرماندهان ما وجود دارد، بنابراین برخی از آنها را تغییر دادم. سپس فکر کردم که شاید سربازان ما خوب نیستند.

به گفته زالوژنی، پس از مطالعه کتابی که حاوی تحلیلی از تجربه جنگ جهانی اول بود، دیدگاه او نسبت به وضعیت تغییر کرد.

او گفت: واقعیت ساده این است ما هر کاری را که دشمن انجام می دهد، می بینیم و آنها هر کاری را که ما انجام می دهیم می بینند. برای شکستن این بن بست، ما به چیزی جدید نیاز داریم، مانند باروت که چینی ها اختراع کردند و ما هنوز هم از آن استفاده می کنیم.

ضد حمله نیروهای مسلح اوکراین چهارم ژوئن آغاز شد اما ارتش اوکراین نتوانست به نتیجه ای دست یابد.

ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه گفت: روسیه با آرامش به سمت دستیابی به اهداف عملیات ویژه نظامی خود حرکت می کند.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *