نظامیان آمریکا در فلسطین اشغالی چه می‌کنند؟

 

به دنبال اظهارات ضد و نقیض مقامات آمریکا درباره ماموریت نظامیان اعزام شده واشنگتن به سرزمین‌های اشغالی درپی آغاز عملیات «طوفان الاقصی»، شواهد و گفته‌های منابع محلی حاکی از آن است که برخلاف ادعاهای مقامات رسمی این کشور، این نظامیان در نبرد زمینی در غزه مداخله مستقیم دارند و حتی در جریان این نبردها متحمل تلفات و خسارات سنگین شده‌اند.

به گزارش ایسنا، در حالی که ارتش رژیم صهیونیستی وارد چهلمین روز از حملات خود به غزه شده‌است، سوالاتی در مورد ماهیت دقیق حمایت آمریکا از این جنگ بدون پاسخ مانده است.

یک مقام وزارت دفاع آمریکا هفته گذشته فاش کرد که نیروهای عملیات ویژه واشنگتن در سرزمین‌های اشغالی مستقر هستند و به طور فعال به صهیونیست‌ها در چند زمینه، از جمله تلاش برای شناسایی محل نگهداری اسرا در غزه به ویژه اسرای آمریکایی، کمک می‌کنند.

این مقام آمریکایی جزئیات بیشتری را فاش نکرد، اما منابع دیگری به نیویورک تایمز گفتند که وزارت دفاع این کشور در هفته‌های اخیر ده‌ها کماندو را به فلسطین اشغالی اعزام کرده و از قبل نیز یک تیم کوچک از نیروهای آمریکا در فلسطین اشغالی بودند.

پنتاگون همچنین یک ژنرال تفنگداران دریایی با تجربه عملیات ویژه گسترده را برای مشاوره عملیات زمینی به سرزمین‌های اشغالی فرستاد، اما این ژنرال قبل از آغاز حمله زمینی به غزه، تل‌آویو را ترک کرد.

یکی از این منابع گفت که آمریکا در حال بررسی «موقعیت‌های اضطراری» است که در آن نیروهای ویژه واشنگتن مستقیماً در بازگرداندن اسرا کمک خواهند کرد، اما این طرح‌ها همچنان فرضی است و شواهد محکم دال بر دخالت «مستقیم» آمریکا در نبرد؛ پروازهای پهپادی غیرمسلح بر فراز جنوب غزه با هدف یافتن محل نگهداری اسرای صهیونیست بود.

برخی شاهدان عینی می‌گویند که سربازانی را دیده‌اند که نشان پرچم آمریکا روی لباس‌هایشان بوده‌است. درباره هویت سربازان آمریکایی در سرزمین‌های اشغالی نیز عکسی سفر جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا در ۱۸ اکتبر به سرزمین‌های اشغالی منتشر شد که حاکی از دیدار وی با شماری از  نیروهای دلتا، واحد اصلی مبارزه با تروریسم پنتاگون است.

در همین راستا، یکی از شاهدان عینی فلسطینی شبکه الجزیره گفت که نیروهای آمریکایی را با چشمان خود دیده‌است که به داخل شهر غزه نفوذ کرده‌اند و دوشادوش نیروهای رژیم صهیونیستی در حال جنگ بوده‌اند.

این شاهد عینی که از شمال غزه آواره شده‌است، گفت که یک تیم نظامی آمریکایی در منطقه آنها مستقر شده‌است.

این مرد جوان در مصاحبه با الجزیره فاش کرد که با نیروهایی که خانه‌های آنها را محاصره کرده بودند، صحبت کرده و سربازان آن نشان پرچم آمریکا را روی لباس نظامی خود نصب کرده بودند.

روزنامه رای الیوم نیز در این باره نوشته‌است: اگرچه دولت آمریکا بارها حضور نیروهای آمریکایی در میدان جنگ در غزه را تکذیب کرده، اما گزارش‌های بسیاری که در روزنامه‌های عربی و بین‌المللی منتشر شده‌است، حضور نیروهای ویژه آمریکایی در جریان مبارزه زمینی با رزمندگان مقاومت فلسطین و تلفات سنگین آنها را تأیید می‌کند.

پیش از این روزنامه آمریکایی «میلیتاری واچ» که متخصص در امور نظامی است، از کشته شدن تعدادی از نیروهای ویژه آمریکا که در حمله زمینی به غزه شرکت داشتند و اجساد آنها تکه تکه شده بود، پرده برداشته بود.

نکته قابل توجه این است که این خبر میلیتاری واچ از «داگلاس مک گریگو»، سرهنگ بازنشسته ارتش آمریکا که در یک برنامه آمریکایی صحبت می‌کرد، نقل شده‌است. داگلاس در این برنامه می‌گوید: «در حدود ۲۴ ساعت گذشته برخی از نیروهای عملیات ویژه ما و نیروهای ویژه اسرائیلی به عنوان نیروهای عملیات شناسایی به غزه رفتند تا برای رسیدن به محل گروگان‌ها (اسرای صهیونیست) برنامه ریزی شود، اما همانطور که فهمیدم به آنها شلیک شد و متحمل خسارات سنگین شدند.»

رای الیوم در ادامه نوشته‌است: واضح است که مشارکت فعال و مستقیم آمریکا در جنگ غزه به خاطر آزادی اسرای صهیونیست دربند حماس نبوده و نخواهد بود، بلکه مشارکت آن تحمیل شده در نتیجه بزدلی و ناتوانی ارتش رژیم اشغالگر است که نبرد طوفان الاقصی ابهت ساختگی آن را فرو ریخت و نشان داد که ارتش به اصطلاح «شکست‌ناپذیر» چه میزان شکننده و ضعیف است و توانایی مقابله با رزمندگان مقاومت روی زمین را ندارد، بنابراین آمریکا مجبور شد مستقیماً برای نجات اسرائیل از سرنوشت اجتناب ناپذیر آن مداخله کند.

پایگاه خبری «رسپانسیبل استیتکرافت» درباره دلایل این پنهان کاری آمریکا نوشته‌است که یکی از دلایل محتمل برای پنهان کاری در مورد مداخله آمریکا، ترس از این مسئله است که حمایت آمریکا از رژیم صهیونیستی به جایگاه واشنگتن در خاورمیانه آسیب برساند، به ویژه با توجه به مخالفت گسترده منطقه‌ای با حمله رژیم اشغالگر که بسیاری از مفسران و کارشناسان عرب آن را «نسل کشی» توصیف کرده‌اند.

طبق نوشته این رسانه، اگر مردم خاورمیانه متوجه شوند که نیروهای آمریکا مستقیماً در درگیری‌ها دخالت دارند، این می‌تواند عواقب جدی برای برداشت از اقدامات واشنگتن در منطقه داشته باشد. در همین راستا یک اطلاعیه اخیراً از سفارت آمریکا در امان، پایتخت اردن به بیرون درز کرد که در آن اذعان شده‌است: حمله اسرائیل باعث می‌شود که ما یک نسل از ملت‌های عرب را از دست بدهیم.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *