کروکی آنلاین آزمایش خود را در استان قم پس داد

کروکی آنلاین آزمایش خود را در استان قم پس داد

تهران- ایرنا- رییس‌کل بیمه مرکزی گفت: کروکی آنلاین ۲ هفته پیش به صورت آزمایشی در استان قم اجرایی شد و پس از آن مقرر شد در استان‌های دیگر عملیاتی شود.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا، «علی استاد هاشمی» امروز (دوشنبه) در نشست خبری همایش بین‌المللی بیمه و توسعه اظهار داشت: کروکی آنلاین از حدود یک سال و نیم پیش کلید خورد و ۲۰۰ میلیارد تومان در این پروژه سرمایه گذاری شد. به این منظور هشت هزار تبلت خریداری کردیم که چهار هزار و ۸۰۰ تبلت از گمرک ترخیص شد.

وی افزود: کروکی آنلاین توسط پلیس راهور در استان قم به صورت آزمایشی اجرا شد و امروز همزمان با روز بیمه قرار بود افتتاح شود، اما از آنجایی که رییس جمهور فرصت نکرد در همایش حاضر شود به زمان دیگری موکول شد، با این حال اکنون به صورت عملیاتی انجام می‌شود .‌

رییس‌کل بیمه مرکزی در ادامه درباره سرمایه گذاری شرکت‌های بیمه، گفت: پارسال ۱۲۰ همت (هزار میلیارد تومان) سرمایه‌گذاری داشتیم، اما آمار مربوط به ۶ ماهه نخست امسال هنوز اعلام نشده است. باید بگویم سرمایه‌گذاری حدود ۱۰ تا ۲۰ درصد رشد داشت.

وی درباره بیمه اربعین توضیح‌داد: ملاک بیمه افراد ثبت نام در سامانه «سماح» بود، بنابراین باید این سامانه به صورت مستقیم به سامانه بیمه گذار متصل شود تا افرادی که در آن ثبت نام کردند بیمه شوند.

رییس کل بیمه مرکزی با بیان اینکه بیمه نامه اربعین فراز و نشیب داشت، ‌افزود: هم اکنون راهبری بیمه اربعین بر عهده وزارت کشور است، بر این اساس بیمه نامه اربعین اجباری می‌شود و افراد بدون بیمه نامه نمی توانند از کشور خارج شوند.

وی خاطرنشان کرد: امسال ضریب خسارت بیمه‌گذار اربعین ۱۱۵ درصد بود؛ یعنی ۱۵ درصد زیان ده بود.

استاد هاشمی درباره انتقال تخیف بیمه نیز گفت: در قانون جدید بیمه شخص ثالث، بیمه نامه به نام مالک خودرو است و موقع انتقال تخفیفات به فرد یا اقوام درجه یک منتقل می‌شود.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *