قهرمان نونهال شطرنج آسیا وارد تربت‌حیدریه شد

قهرمان نونهال شطرنج آسیا وارد تربت‌حیدریه شد

تربت‌حیدریه- ایرنا- “محمدطاها ارکاک”، ملی پوش نونهال شطرنج اهل تربت‌حیدریه که نشان برنز را در جریان مسابقات شطرنج قهرمانی آسیا بر گردن آویخت، روز یکشنبه مورد استقبال و تقدیر مردم و مسوولان این خطه قرار گرفت.

به گزارش ایرنا، محمدطاها ارکاک در جریان مسابقات شطرنج قهرمانی آسیا در شهر «العین» کشور امارات، بعد از ۹ دور رقابت در بخش بلیتس (برق آسا) نشان برنز آسیا را از آن خود کرد و تاریخ‌ساز این رشته در تربت‌حیدریه شد.

رییس اداره ورزش و جوانان تربت‌حیدریه در این آیین که در سالن فرمانداری این شهرستان برگزار شد، گفت: محمدطاها در بیست و پنجمین دوره مسابقات شطرنج رده‌های سنی قهرمانی آسیا که با شرکت ۳۷ کشور آسیایی در چهار گروه زیر ۸ ، ۱۰، ۱۲ و ۱۴ سال و در سه بخش برق آسا، سریع و فکری به میزبانی کشور امارات متحده عربی برگزار شد، در گروه سنی زیر هشت سال شرکت کرد.

مجید رضایی افزود: اما همچون سایر ملی پوشان کشورمان به دلیل تاخیر کشور میزبان در صدور روادید و اعزام دیرهنگام به مسابقات، از شرکت در بخش سرعت بازماند، اما در بخش برق‌آسا خوش درخشید و بعد از نمایندگان کشورهای روسیه و چین، بر سکوی سوم قاره کهن ایستاد.

وی با بیان اینکه در این رقابت‌ها تیم ملی شطرنج ایران در این بخش به یک طلا و سه برنز دست یافت، تصریح کرد: این نخستین افتخار ملی شطرنج در تربت‌حیدریه است که توسط محمد طاها نصیب مردم این خطه شده‌ است.

به گزارش ایرنا، مسابقات شطرنج قهرمانی آسیا از ۲۱ آذر ماه امسال آغاز شده و همچنان در جریان است.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *