دوبانده‌سازی جاده خواف-تربت حیدریه، مانده در خوان اول

دوبانده‌سازی جاده خواف-تربت حیدریه، مانده در خوان اول

خواف- ایرنا- دوبانده کردن جاده خواف – تربت حیدریه، به عنوان یکی از مسیرهای پرتردد و پرحادثه جنوب خراسان رضوی از سال ۱۳۹۸ آغاز شد، اما با گذشت چهار سال تنها ۳۵ درصد پیش رفته و اکنون اجرای این طرح با کندی مواجه است.

به گزارش ایرنا، این طرح که ۱۳۰ کیلومتر طول دارد از مهر ۱۳۹۸ با حضور معاون وقت وزارت صنعت، معدن و تجارت آغاز شد و ابتدا قرار بود با مشارکت شرکت تامین و توسعه زیرساخت های شرق ایران و شرکت ساخت و توسعه زیربنای حمل و نقل به صورت همزمان از ۲ مسیر سنگان به سمت خواف، تربت‌حیدریه و رشتخوار با اعتبار هشت هزار و ۶۶۰ میلیارد ریال به اجرا درآید.

تاکنون و با گذشت بیش از چهار سال، خط دوم جاده سنگان – خواف – رشتخوار – تربت‌حیدریه تنها به طول ۱۲ کیلومتر اجرا شده است که هفت کیلومتر آن در محدوده شهرستان خواف و پنج کیلومتر در شهرستان تربت حیدریه است.

بنا بر آمارهای موجود در ۹ ماهه امسال بیش از هفت میلیون تردد خودرو در جاده های شهرستان خواف به ثبت رسیده که ۲۲ درصد آن مربوط به وسائل نقلیه سنگین بوده و از آن میان ۲۰ درصد در جاده خواف – رشتخوار – تربت حیدریه بوده است.

مجموعه کانسارهای سنگان خواف با ۳۰ درصد ذخایر سنگ‌ آهن کشور در گستره‌ای به طول ۲۲ کیلومتر و عرض ۱۰ کیلومتر در ۳۰۰ کیلومتری جنوب شرقی مشهد، ۴۰ کیلومتری جنوب شرقی شهر خواف و ۱۸ کیلومتری شمال شرقی سنگان در جنوب شرقی خراسان رضوی و نزدیک مرز افغانستان قرار دارد.

دسترسی به محل کانسارهای سنگ‌آهن سنگان از ۲ مسیر آسفالته مشهد – تربت‌حیدریه – خواف – سنگان و نیز مشهد – فریمان – تربت‌جام – تایباد – سنگان امکانپذیر است.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *