در راستای تقدیر از اقدام در حمایت از فلسطین؛ «نشان افتخار عربی» به رئیس‌جمهور آفریقای جنوبی اهدا شد

پارلمان عربی در راستای تمجید از اقدام آفریقای جنوبی در حمایت از فلسطین، بالاترین نشان بین‌المللی عربی را به رئیس‌جمهور این کشور تقدیم کرد.

به گزارش ایسنا، در پی شکایت آفریقای جنوبی از رژیم صهیونیستی در دیوان بین‌المللی دادگستری به دلیل جنایت‌هایش در غزه، پارلمان عربی امروز (یکشنبه) «نشان بین‌المللی ملت‌های عربی» را به سیریل رامافوسا، رئیس جمهور این کشور اهدا کرد.

بر اساس این گزارش این نشان بالاترین نشانی است که به رهبران و فرماندهان بین‌المللی حامی قضایای امت عربی اهدا می‌شود.

به گزارش اسپوتنیک، عادل عبدالرحمن العسومی، رئیس پارلمان عربی در اظهاراتی در این باره گفت: این پیامی ساده برای تشکر و قدردانی از مواضع آفریقای جنوبی به‌ویژه در مساله شکایت از اسرائیل در دیوان بین‌المللی دادگستری است.

وی در ادامه ضمن تمجید از دولت و ملت آفریقای جنوبی، اقدام این کشور در دیوان بین‌المللی دادگستری در حمایت از ملت فلسطین و قضیه عادلانه آن را گامی بی‌سابقه و تاریخی توصیف کرد.

العسومی همچنین از کشورهای آزاده جهان که در صف حق، عدالت و انسانیت ایستادند و در دفاع از ارزش‌های خود تسلیم فشارها نشدند، تمجید کرد.

به گزارش ایسنا، با وجود اینکه کشورهای مختلفی در رسانه‌ها حمایت خود را از شکایت آفریقای جنوبی اعلام کردند اما به شکل رسمی هیچ کشوری به آن ملحق نشد.

آفریقای جنوبی اعلام کرد که رژیم صهیونیستی از هفتم اکتبر گذشته، در نوار غزه مرتکب جنایات کشتار جمعی در حق ملت فلسطین شده است.

آمار شهدای نوار غزه به حدود ۲۵ هزار تن رسیده و شمار زخمی‌ها نیز از ۶۲ هزار نیز فراتر رفته است، علاوه بر آن ویرانی‌های گسترده‌ای در نوار غزه به وجود آمده است.

دیوان بین‌المللی دادگستری ۱۱ ژانویه جاری به مدت دو روز جلسه رسیدگی به شکایت آفریقای جنوبی از رژیم صهیونیستی را آغاز کرد.

در روز اول دادگاه، آفریقای جنوبی شکایت خود را ارائه کرده و بر قصد مقامات سیاسی و نظامی رژیم صهیونیستی برای ارتکاب کشتار جمعی علیه ملت فلسطین در نوار غزه تاکید کرد.

در روز دوم نیز دادگاه به اعتراض نمایندگان رژیم صهیونیستی به این شکایت رسیدگی کرد.

۲۹ دسامبر ۲۰۲۳ آفریقای جنوبی شکایت حقوقی را علیه رژیم صهیونیستی در دادگاه بین‌المللی دادگستری در خصوص موارد نقض تعهدات این رژیم در خصوص کشتارهای جمعی در نوار غزه ارائه کرد.

در این شکایت آمده است، اقدامات رژیم صهیونیستی دارای رویکرد کشتار جمعی است چراکه با قصد مشخص و مورد نظر برای از بین فلسطینی‌ها در  غزه به عنوان بخشی از ملیت گسترده‌تر فلسطینی و گروه نژادی و قومیتی انجام می‌شود.

شکایتی که آفریقای جنوبی ارائه کرده، در ۸۴ صفحه دارای جزئیاتی از تداوم حملات هوایی رژیم صهیونیستی به نوار غزه است که از هفتم اکتبر گذشته ده‌ها هزار شهید و زخمی بر جای گذاشته است

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *