مدیر کل کتابخانه‌های عمومی: شکل‌گیری کتابخانه‌های سیار رویکرد جدید در خراسان رضوی است

شکل‌گیری کتابخانه‌های سیار رویکرد جدید در خراسان رضوی است

گناباد-ایرنا- مدیر کل کتابخانه های عمومی خراسان رضوی گفت: شکل‌گیری کتابخانه‌های سیار رویکرد جدید و مهم این اداره کل است و توانسته بسیاری از نواقص موجود برای دسترسی راحت‌تر مخاطبان به کتاب را برطرف کند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام علی اکبر سبزیان روز یکشنبه در آیین افتتاح کتابخانه مشارکتی «سلام» گناباد افزود: ایجاد کتابخانه ثابت هزینه‌های بسیاری دارد و با توجه به این که موضوع اقتصاد و فرهنگ یکی از اولویت‌های کشورمان محسوب می‌شود باید برای رفع خلاهای موجود، کتابخانه‌های سیار ایجاد کرد.

وی ادامه داد: از این طریق ضمن عضوگیری، امانت کتاب و برگزاری نشست‌های تخصصی، می توان بسیاری از جوانان و نوجوانان مناطق محروم که دسترسی به کتابخانه ثابت را ندارند عضو کتابخانه کرد و باعث ایجاد شور و هیجان دانایی در میان آنان شد.

مدیر کل کتابخانه های عمومی خراسان رضوی تصریح کرد: همچنین افزایش مهارت کسب و کارهای کوچک و خانگی از طریق ارائه آموزشهای لازم در کتابخانه ها، رویکرد جدید این اداره کل است.

وی بیان کرد: امروز کتابخانه های عمومی به عنوان فرهنگ سراهای مهم اجتماعی باید برای توسعه فعالیتهای فرهنگی، اجتماعی و آموزشی و مهارتی جامعه نقش آفرین باشند.

حجت الاسلام سبزیان تصریح کرد: این کتابخانه ها باید به فضا و پایگاه مناسبی برای علاقه مندان و دلسوزان توسعه فرهنگی و اجتماعی جامعه تبدیل شوند.
وی ظرفیتها و اقدامات گناباد برای توسعه و ترویج فرهنگ کتابخوانی را یادآور شد و گفت: این شهرستان بعد از مشهد به نگین کتابخوانی در سطح استان خراسان رضوی تبدیل شده است.

کتابخانه مشارکتی سلام به عنوان چهاردهمین کتابخانه شهرستان گناباد با زیربنای ۳۵۰ متر مربع و با صرف اعتبار ۷۰ میلیارد ریال احداث شد.

۱۴ کتابخانه عمومی و مشارکتی با زیربنای ۶ هزار و ۸۵۰ متر مربع و ۲۳۳ هزار و ۷۳۶ نسخه کتاب و بیش از پنج هزار نفر عضو در مناطق شهری و روستایی گناباد فعال است.

مرکز شهرستان گناباد در ۲۸۷ کیلومتری جنوب مشهد قرار دارد.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *