خیران سلامت تربت‌حیدریه بیش از ۲۷ میلیارد ریال کمک کردند

خیران سلامت تربت‌حیدریه بیش از ۲۷ میلیارد ریال کمک کردند

تربت‌حیدریه- ایرنا- رییس دانشگاه علوم پزشکی تربت‌حیریه گفت: نیکوکاران حوزه سلامت این شهرستان از ابتدای امسال ۲۷ میلیارد و ۳۳۰ میلیون ریال به مراکز درمانی تربت‌حیدریه کمک کردند.

به گزارش ایرنا، دکتر حسین ابراهیمی‌پور روز یکشنبه در آیین بهره‌برداری از یک دستگاه الکتروانسفالوگرام (نوار مغز) در بیمارستان آموزشی درمانی نهم دی تربت‌حیدریه، افزود: این مبلغ صرف خرید و تکمیل تجهیزات مورد نیاز بیمارستان‌ها و مراکز درمانی شده‌ است.

وی ادامه داد: با کمک های خیرین اقلام پزشکی مختلف مانند «تورنیکت» دیجیتال هوشمند برای اتاق عمل، هشت عدد تشک مواج، ۶ عدد تخت بستری اتوماتیک، سه عدد دستگاه سانتریفیوژ، پنج عدد ویلچر، کولرگازی و ۲ عدد یخچال خریداری شده و بخش اطفال بیمارستان تربت‌حیدریه نیز تجهیز شده است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی تربت‌حیدریه اضافه کرد: همچنین یک دستگاه الکتروانسفالوگرام (نوار مغز) با مشارکت خیّر حوزۀ سلامت به بیمارستان نهم دی تربت‌حیدریه اهداء شد.

وی اظهار کرد: برای خرید دستگاه نوار مغز سه میلیارد ریال توسط خانواده «ارزن‌زرین» به‌یاد بود مرحومه کربلایی «اقدس عباس‌زاده» و مرحوم «حامد ارزن‌زرین» به بیمارستان اهداء و مبلغ سه میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال نیز توسط دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه هزینه شد.

ابراهیمی پور با تاکید بر اینکه مردم منطقه شایستۀ برخورداری از بالاترین سطح خدمات در حوزه سلامت هستند، گفت: کمک خیّران سلامت در تجهیز بخش‌های این بیمارستان بسیار ارزشمند بوده و همچون گذشته با نقش‌آفرینی خیرین و موسسه‌های خیریه در مسیر خدمت‌رسانی به مراجعان پیشگام هستیم.

دانشگاه علوم پزشکی تربت‌حیدریه، مه‌ولات و زاوه به ۳۷۵ هزار نفر جمعیت سه شهرستان در جنوب استان خراسان رضوی خدمات می‌دهند که از این تعداد ۱۸۷ هزار و ۱۷ نفر در نواحی روستایی سکونت دارند.

این دانشگاه ۲۷۲ تخت در بیمارستان امام حسین (ع)، ۱۹۰ تخت در بیمارستان نهم دی تربت‌حیدریه و ۲۰ تخت در مه‌ولات دارد.

شهرستان ۲۲۴ هزار نفری تربت‌حیدریه در ۱۵۰ کیلومتری جنوب‌ مشهد واقع شده است.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *